Nyomtatás

2016. július 26., kedd

Túrós kiflik


Túrós kifliket sütöttem, semmi cicó, gyorsan elkészíthető és nagyon finomak. Az Apróséf oldalán akadtam rájuk. Nálam a töltelék mazsola nélkül készült, mert nem szeretik a gyermekeim.




Hozzávalók a tésztához:

60 dkg liszt
5 dkg porcukor
25 dkg vaj
4 dkg élesztő
1 dl langyos tej
1 egész tojás
csipet só

A langyos, cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt és a többi hozzávalóval együtt tésztát készítünk. Nekem egy kicsit keménynek tűnt, így adtam hozzá még egy pici tejet. Félretesszük pihenni, míg a tölteléket összeállítjuk.

Töltelék:

30 dkg túró
10 dkg porcukor
1 dl tejföl
3 dkg búzadara
1 citrom reszelt héja
ízlés szerint mazsola

Áttört túróhoz hozzáadjuk a cukrot, mazsit, citromhéját, darát és a tejfölt, majd összekeverjük. Nekem ez egy kicsit lágy lett ( gondolom a tejföl miatt ) ezért tettem hozzá még darát.

A tésztát négyszögletesre nyújtjuk, csíkokra, majd abból tetszőleges méretű háromszögeket vágunk. Mindegyikbe teszünk túrót és felcsavarjuk, kiflit formázunk belőlük. Papírral bélelt tepsire tesszük, lekenjük felvert tojással és 180 fokos előmelegített sütőben megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...