Nyomtatás

2016. július 27., szerda

Csülök pékné módra

Na ezt is kipipálhatom :) Nem is olyan bonyolult elkészíteni, mint ahogy azt néhány helyen olvastam. Hétvégi bevásárlásnál a húspult előtt álldogálva úgy döntöttem, hogy veszek egy csülköt. Mondom a hentesnek nem kell nagy, csak ketten esszük a férjemmel. Mire elkészült tényleg csak két személyes lett :) 1,20-as volt a csülök, a viszonyítás miatt.
A fokhagyma milyen jól néz ki, ugye? No, azt a Jamie Olivertől tanultam a Paprika tévén. Ő szokta félbevágva az ételekhez dobni. Követtem a példáját. És akkor jöjjön a recept!

Hozzávalók:

egy nyers hátsó csülök
evőkanálnyi egész bors
4-5 babérlevél
evőkanályni só
egy vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma

A csülköt a hozzávalókkal megfőzzük.Ez másfél két óra is lehet. Jó magam kuktába tettem, így időt spóroltam meg :)

Köret:

1 kg burgonya
4 fej vöröshagyma ( ízlés kérdése )
1 fej fokhagyma félbevágva
só, bors, zsír

A burgonyát, hagymát tisztítjuk, cikkekre vágjuk. Fokhagymáról ledörzsöljük a héját, megmossuk és félbe vágjuk. Zsírt megolvasztjuk, majd meglocsoljuk vele. Sózzuk, borsozzuk, átforgatjuk. Rátesszük a csülköt. Ketté vágjuk, de hagyhatjuk egyben is. A húst is megkenjük zsírral majd 200 fokos sütőbe tesszük és jó egy órán át sütjük, amíg szép piros, ropogós lesz a csülök bőre és persze a krumpli is.

Légkeveréses sütőben sütöttem. Közben megkenegettem kétszer is egy kis zsírral a husit. nagyon finom ropogós lett a bőre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...