Nyomtatás

2017. október 9., hétfő

Mézes kekszek

Nagyon szeretem a mézet, igaz csak sütiben :) Évekkel ezelőtt láttam meg Ildi oldalán ezeket a szépségeket és elkészítettem. Akkor nem sikerültek jól a fotóim, csak a kekszek. Most újra elkészítettem és láthatók a kekszek, kiszúrók is, amivel dolgoztam.
Nagyon finom falatok, már kolléganőm is csatlakozott az elkészítők táborához. Ő is, családja is elégedett volt vele.
Annyit változtattam az elkészítésben, hogy nem hagytam egy éjszakára a tésztát a hűtőben, hanem betettem a fagyasztóba kb. 3/4 órára. Felgyorsítottam az eljárást így is és azzal is, hogy nem pihentettem a tepsiben sem a kekszeket két órán át sütés előtt.  Dupla adagot készítettem, ezt is írom le.


Hozzávalók:

32 dkg liszt
10 dkg porcukor
8 dkg folyékony méz
14 dkg vaj
2 tojássárgája
csipet só
vanília
4 teáskanál mézes fűszerkeverék

csokoládé a bevonáshoz

A száraz anyagokat összekeverjük, hozzáadjuk a puha vajat, tojássárgáját, folyós mézet és tésztát készítünk. Folpackba csomagoljuk és betesszük egy éjszakára a hűtőbe vagy a fagyasztóba kb. 45 percre.

A sütőt előmelegítjük 170-180 fokra.
A lehűlt, pihentetett tésztát kinyújtjuk fél centi vastagságúra és tetszőleges formákat készítünk. A formát minden alkalommal lisztbe mártjuk! Papírral bélelt tepsire tesszük és az előmelegített sütőben megsütjük. Nem szabad sokáig sütni, mert kemények, szárazak lesznek. Sütő függő, nálam 10 perc elég volt.
Rácsra téve hűlni hagyjuk. Ezalatt elkészítjük a csokit, amit vízgőz fölött megolvasztunk. Először csak egy kis csokit tegyünk a tálkába, majd ha felolvadt akkor mehet hozzá a többi. Ha ezzel az eljárással készítjük nem fog megolvadni a csoki a kezünkben. Ezt nevezik gyorsított eljárású temperálásnak.
A kekszek alját csokiba mártjuk, szilikonos papírra tesszük és hagyjuk megszilárdulni. Ha kész dobozban tároljuk.








12 megjegyzés:

  1. Kedves Rita!
    Nagyon megtetszett a recept, és miután sikeresen ráleltem a kiszúrókra is, én is kipróbáltam. Leírhatatlanul finom!!!! Nagy sikert arattam vele az ismerőseim között is. Köszönöm szépen! További sok kellemes és sikeres órát kívánok Neked a konyhában! Üdvözlettel: Böröndi Klára

    VálaszTörlés
  2. Kedves Klára!
    Örülök a sikerednek! :) Köszi szépen a visszajelzést!
    Minden jót kívánok: Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A ki szúrókat hol lehet meg venni?

      Törlés
    2. A Pandortex weboldalán tudsz rendelni.

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Én most rendeltem meg a kiszúrókat, mert nagyon tetszik a recept. Remélem, hamar megérkezik és kipróbálhatom. Nagyon guszta, biztosan nagyon fincsi is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, hol rendelted meg a kiszúrókat, mert én nem találok ilyeneket, de ez nagyon szép!Ilyeneket szeretnék!

      Törlés
    2. A Pandortex weboldalán rendeltem, 2 nap alatt megérkezett.

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. Erre kattints rá, vagy, ha nem nyitja meg másold ki és illeszd be az általad használt böngészőbe, itt van a hozzávaló kiszúró:

      https://pandortex.eu/konyha-felszereles/sutemeny-pecsetek-linzer-kiszurok-keksz-mintazok/s%C3%BCtem%C3%A9ny-kisz%C3%BAr%C3%B3-6-mint%C3%A1z%C3%B3-pecs%C3%A9ttel--kicsi-c9022

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...