Nyomtatás

2015. szeptember 6., vasárnap

Mimóza szelet

Nem is tudom milyen alkalom volt az oviban, amikor az egyik anyukánk mimóza szeletet hozott. Megkóstoltam és el voltam ájulva :) A citromos krém és a sárgabarack lekvár együtt egyszerűen fantasztikus volt! Hajkurásztam anyukát napokig, mire megkaptam a receptet :) Azóta nagy kedvenc lett nálunk is és több receptes oldalon, ahova beküldtem.


Tészta:

50 dkg liszt
15 dkg zsír
10 dkg porcukor
1 sütőpor
2 tojássárgája
tejföl

A tészta hozzávalóiból tejföllel rugalmas tésztát gyúrunk, majd 4 lapot sütünk. ( kb. 30x35 cm-es tepsi méretű )

Krém:

2,5 dl tej
4 evőkanál liszt
1 citrom
1 cs. margarin
20 dkg cukor
baracklekvár

A tejben elkeverjük a lisztet és sűrű péppé főzzük.
A margarint a porcukorral habosra keverjük, beletesszük a citrom reszelt héját és a levét. A kihűlt főzött krémmel összekeverjük és megtöltjük a lapokat a következőképpen.

Első lapot megkenjük lekvárral, rá a második lap. Erre jön a citromos krém, majd a harmadik lap és megint lekvár, végezetül a negyedik lap. Hűtőbe tesszük és ha megpuhult a tészta szeleteljük, porcukrozzuk.


5 megjegyzés:

  1. A hifolyamomon jött velem szembe ez a recept, pont kapóra mert a sok aprósütemény mellé a magam kedvére valami krémesen törtem a fejem, de ne legyen a megszokott. Na és ma este megsütöttem. Frissen, roppanósan megkóstoltam, hát mitmondjak, azt hiszem felveszem a "táncrendbe"!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök Anna a sikernek! Köszönöm, hogy írtál!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom már sokadszorra sütöm és szerintem a lányom érettségiére ez lesz az egyik süti amit vinni fogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy bevált a recept, ízlik a süti :)

      Törlés
  4. Isteni finom köszi.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...