Nyomtatás

2015. szeptember 21., hétfő

Dóri pogi

Biztos voltatok már Ti is úgy, hogy arról neveztétek el a receptet, sütit, akitől kaptátok. Nálam sok ilyen recept van a füzetben, hogy szomszéd néni diósa, mama pozsonyi kiflije, Éva kuglófja :) Főleg amikor már sok sok receptet összegyűjtök akkor keresztelem el őket. Nos, ezzel a recepttel is ez történt. Név nélkül kaptam és elneveztem Dóri pogijának. Nagyon ízlett, amikor hozta a kolléganőm. Első nekifutásra nekem nem sikerült, bár mondta, hogy a hajtogatás a lényege. De nekem ahhoz nem volt kedvem. Nem is lett az igazi a pogácsa! Legközelebb szót fogadtam a recept utasításának és hajtogatással készítettem. Tökéletes lett!

Hozzávalók:

40 dkg liszt
1 csomag margarin ( 25 dkg )
1 egész tojás
fél csomag élesztő ( 2,5 dkg )
egy kis doboz tejföl
ízlés szerint só ( kb. 2 dkg, de tessék kóstolni! )
tojássárgája a tetejére

Az élesztőt belemorzsoljuk a lisztbe, majd a többi hozzávalóval együtt összedolgozzuk. Fél óránként 3x hajtogatjuk. Kinyújtjuk, szaggatjuk, tepsire rakjuk, tojás sárgájával megkenjük. Tetszőlegesen sajtot, különböző magokat tehetünk a tetejére. Picit pihentetjük még a tepsiben, majd 200 fokon megsütjük.

Dóri pogi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...