Nyomtatás

2016. július 31., vasárnap

Csokis zserbó


Vagyis azt mondanám kakaós zserbó, hisz csokit nem látott ez a süti :)

Nosalty oldalán bukkantam a receptre és elkészítettem. Nem is bántam meg! Nagyon finom sütemény. Az eredeti recept nem ír kakaóport a krémbe, de arra gondoltam, ha lúd legyen kövér!Összhangban van a tészta, a krém és nem utolsó sorban látványos is lett.

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
15 dkg vaj vagy margarin
15 dkg porcukor
4 dkg kakaópor
1 egész tojás
1/2 cs. sütőpor
1 evőkanál tejföl

A hozzávalókat összegyúrjuk és négy lapot sütünk belőle. 30x35 -ös tepsiben sütöttem a lapokat 180 fokon.
Nem kell nagyon megsütni!!! De időt azt nem tudok mondani.

Krém:

4 dl tej
4 evőkanál liszt
20 dkg vaj vagy margarin
20 dkg porcukor
ízlés szerint kakaópor
baracklekvár

A tejben csomómentesre keverjük a lisztet, majd állandó keveréssel sűrűre főzzük, Kihűtjük.
A vajat/ margarint habosra keverjük a porcukorral. A két masszát jól összedolgozzuk és belekeverjük a kakaóport.

A lapokat betöltjük úgy, hogy a krém alá vékonyan lekvárt kenünk. Ha kész hűtőbe tesszük, pár óra alatt megpuhulnak a lapok és szeleteljük.
Tetejére szitálhatunk porcukrot vagy önthetünk csokit is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...