Nyomtatás

2017. szeptember 18., hétfő

Levesben főtt töltelék

Igazából nem is tudom milyen kategóriába soroljam ezt a finomságot. Olvastam már róla többször is. Sógornőm mesélte, hogy lagziban voltak és képzeljem el, ott töltelék volt a levesbe. És nagyon finom is volt :) Nos, még egyszer utána néztem, mi is ez pontosan. Igazán egyszerű elkészíteni, abban semmi ördöngösség nincs. Csak egy kicsit kételkedtem a folyamatban. Folpackostól levesbe tenni? Nem olvad meg? Milyen lesz tőle a leves? Ugyebár puding próbája az evés, elkészítettem. Jaj, de nagyon finom lett! Most már bátran ajánlom mindenkinek! Levesbe betétként is kitűnő. Jó magam a főtt húshoz készítettem fokhagymaszószt és ezzel a töltelékkel tálaltam. Nagyon finom volt!


Hozzávalók nálam:

4 db szikkadt zsemle
1 egész tojás
ízlés szerint só, bors, pici fokhagyma és vöröshagyma reszelve (vagy krém formában)
apróra vágott petrezselyem
zsemlemorzsa

A zsemléket vízbe áztatjuk. Ha megduzzadt kinyomkodjuk belőle a vizet, tálba tesszük. Hozzáadjuk a fűszereket, tojást és elkeverjük. Ha nagyon híg, laza, akkor zsemlemorzsával javítunk az állagán, de ne legyen kemény.
Folpackot kiterítünk, rákanalazunk a töltelékből, becsomagoljuk, a két oldalát szorosra tekerjük, majd egy csomóval lezárjuk. A fölösleget levágjuk. Én lemostam folyóvíz alatt. Beletesszük a levesbe az utolsó egy órára. Időközben kétszer-háromszor megforgatjuk. Ez alatt az egy óra alatt a szépen gyöngyöző húslevesben megfő a töltelékünk.  Ha kész kivesszük a levesből, levágjuk a folpack végét és kiszedjük belőle. Tálalhatjuk levesbe betétként, vagy a főtt húshoz különböző mártásokkal. legyen az fokhagymaszósz, paradicsomszósz.

Ez a töltelék tökéletesen megegyezik a csirkecombba vagy  hasaljába készült töltelékekkel.
Természetesen lehet bele tenni májat is, ízlésnek megfelelően.

Ebből az adagból 5 tölteléket készítettem, de mindenki maga dönti el, hogy mekkora rudakat csinál. A könnyebb csomagolás végett a hosszanti irányba tegyétek a masszát, ha feltekertétek könnyebb csomózni. Inkább legyen nagyobb a folpack, biztos ami biztos. Tapasztalat :)









2 megjegyzés:

  1. A folpack gond nélkül bír 140 C° hőt, akár lében, akár sütőben. Ezt egy főző műsorban hallottam egy bajor séftől (Alfonz Schubeck).

    VálaszTörlés
  2. + van még a sváb gombóc. Nagyjából ugyanez a massza, legyen jó levegős, kicsit több tojással, ha a zsemle kinyomkodás után nem lesz laza, akkor érdemes a tojásfehérjét lazán megcsapkodni, de nem keményre felverni. A masszát pedig nem főzzük, hanem olajban kisütjük úgy, hogy evőkanállal tojás alakúra formázva tesszük az olajba. Ha van egy csirkemáj, vakarják el, keverjék a masszába, és úgy süssék ki. Magában is jó, ha az ember nem figyel, a sütés végére a gombócok felét képes megenni a tűzhely mellett... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...