Nyomtatás

2017. szeptember 27., szerda

Csokis kekszek

Újságban akadtam a kekszekre. na persze nem ilyen formában. Csokis keksz, karamell krémmel. karamellt imádom, neki is láttam. Igen ám! De nem akart a rém sikerülni, kifogott rajtam. A tészta viszont már ott várt a hűtőben. Nos nem volt mit tenni, egy jól bevált krémmel dolgoztam tovább.
A tészta isteni finom, a krém is és úgy gondoltam pár darab kekszet ünnepi ruhába öltöztetek. És olyan szépek lettek.

Tészta hozzávalói:

40 dkg liszt
15 dkg porcukor
30 dkg vaj vagy margarin
1 tasak vaníliás cukor
csipet só
3 dkg kakaópor

Összegyúrjuk, fél órára hűtőbe tesszük. Ha letelt az idő kinyújtjuk, tetszőleges méretű korongokat szaggatunk és 180-200 fokon megsütjük. Ne sokáig! Kb. 10-12 perc elég, nehogy nagyon megkeményedjenek a kekszek.

Krém:

15 dkg ét vagy tejcsoki
1 dl tejszín
3,5 dkg margarin vagy vaj

A tejszínt felmelegítjük, beletesszük a csokit, ha felolvadt hozzáadjuk a vajat. Többször megkeverjük, hagyjuk hűlni, sűrűsödni. Végül a kihűlt a korongokat összeragasztjuk.

Tetejére marcipánból tetszőleges mintákat készíthetünk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...