Nyomtatás

2017. augusztus 29., kedd

Túrós pite

Rátaláltam itt a messzeségben  (Lengyelország - Elblag) egy boltra, ahol jó áron jó termékeket lehet vásárolni. Nos kilós kiszerelésben kaptam túrót, gondoltam kipróbálom. Nem csalódtam! Itt a túró (legalábbis amit vettem) nem rögös, hanem krémes. Mintha sajtkrém lenne, olyan az állaga. Nagyon finom :) Délután vendégeket várok, ezért sütöttem meg ezt a pehelykönnyű túrós sütit. Andi konyhájában akadtam a receptre. Első olvasásra meglepődtem, mert egy órát pihenni kell az összeállított nyers süteménynek. Fúú, gondoltam, ebből mi lesz? Nem ázik el a tészta? Na, mivel Anditól már több receptet is kipróbáltam, így bíztam benne :) Finom volt az illata amikor sült, már alig vártam, hogy hűljön egy kicsit, legalább a szélét megkóstolhassam. Nem csalódtam! Tökéletes, tényleg pehelykönnyű túrós pitét kaptam.


Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
4 tojássárgája
15 dkg puha vaj/margarin
1/2 dl langyos tej
3 dkg élesztő
teáskanál cukor
csipet só

Töltelék:

75 dkg túró
20 dkg porcukor
4 tojás fehérjének a habja
citromhéj
2 púpos evőkanál liszt
ízlés szerint mazsola

A lisztbe kis lyukat készítünk, abba tesszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt és a langyos tejjel meglocsoljuk. Ha megkelt az élesztőnk hozzáadjuk a többi anyagot és tésztát készítünk. Nekem egy picit lágy lett, adtam hozzá még egy kis lisztet. Két részre osztjuk.

Elkészítjük a tölteléket. A túrót kikeverjük a porcukorral, citromhéjával, liszttel és hozzáadjuk a tojásfehérjéből készített habot. Végül elkeverjük benne a mazsolát.

A tésztát tepsi méretűre nyújtjuk, amit sütőpapírral béleltünk. Megszórjuk zsemlemorzsával, ráöntjük a tölteléket, befedjük a tészta másik felével. Finoman megszúrkáljuk villával és egy órán keresztül pihentetjük.
Ha letelt az idő 180 fokos előmelegített sütőben megsütjük, kb. 25-30 perc alatt. SÜTŐFÜGGŐ!!

Nálam a tepsi mérete 28x40 cm-es volt és a túróból is többet tettem bele.







Eredeti recept:  http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=35072244

6 megjegyzés:

  1. Szia Rita, margarin helyett használnék zsírt, ugyanúgy, mint az almáspite tésztájánál, gondolom nem rontja el. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bogriella! Szerintem nem rontja el a tésztát a zsír. Több sütemény tésztáját is zsírral készítem, pl.: zserbó, linzer.

      Törlés
    2. Köszönöm. :) Már elkészítettem vajjal, másfélszeres adaggal, így pont annyi lett, amennyi belefér egy gyári gáztepsibe. Cukor helyett édesítővel csináltam, még nem tudom milyen lett, de a fiamnak semmi problémája vele, itt, mellettem meózza, szépen, csendben. :)

      Törlés
    3. Ha csendesen meózza, akkor hiba nem lehet :D :D

      Törlés
    4. Én is csendben meóztam. :D Nagyon finom és ami még tetszett benne, hogy a tésztájával nagyon könnyű dolgozni, sülés után szépen visszapuhul, úgyhogy a szélét, elmentettem saját részre. :) Köszönöm a receptet. :)

      Törlés
    5. Emlékszem gyerekkoromban vert a víz, ha a sütik szélét "kellett" megenni. Most pedig imádom :D Örülök a sikerednek Gabi! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...