Nyomtatás

2015. augusztus 25., kedd

Dobos szelet

Biztos sokan azt mondjátok, hogy ez nem is dobos szelet. Mondhatjuk, hogy hamis, de nekem az marad. Vagy 30 éve a családi receptes füzetbe bekerült ez a szépség. Vagyis a receptje. Anyukám kedvence volt, nagyon szerette és szívesen is sütöttem. Macerásnak csak a lapokkal való munkát nevezném, többen nem szeretik a lapokból álló sütiket. Bár nekem nem számít, mert a végeredmény szép lesz.


Tészta:

50 dkg liszt
20 dkg porcukor,
5 dkg margarin
1/2 csomag sütőpor
2 egész tojás
1 dl tej

Összedolgozzuk a hozzávalókat és 6 lapot sütünk. Nem kell nagyon sütni, ne legyen színe a tésztának, mert akkor eltörik és meg se puhul!

Krém:

7,5 dl tej
10 dkg liszt
3 evőkanál kakaó
25 dkg margarin
25 dkg porcukor

A lisztbe elvegyítjük a kakaóport, majd a tejjel simára keverjük és sűrűre főzzük.

Ha kihűlt hozzáadunk 25 dkg porcukor és 25 dkg margarin keverékét.
megtöltjük a lapokat, tetejét bevonjuk csokival.
Másnap szeleteljük.
Dobos szelet

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom süti,én is így hívom,a nagyikám receptje.tőle örököltem.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Rita! Hálás köszönet a receptért. Gyermekkorom kedvence volt, a szomszéd néni sütötte nekem mindig. Már több mint 30 éve nincs velünk. Anyukámnak még halála előtt megtanította, de ő nagyon ritkán csinálta, mert szerinte nagyon munkás egy sütemény. Sajnos Ő is már 16 éve nincs velem. Kb. 20 éve ettem utoljára, és nem régiben annyira megkívántam, így rákerestem az interneten, hogy van-e aki egyáltalán ismeri a hamis dobost. Szerencsére rátaláltam a receptjére, és egyedül álló férfiként 54 évesen úgy döntöttem elkészítem. Nem volt egyszerű dolgom, de ez volt életem első igazi süteménye, ami sikerült is. Én csak annyit változtattam a recepten - mivel tejfehérje allergiám van -, hogy növényi tejet használtam. Alpro Zabtejjel készítettem, rendes tej helyett. Azóta már kétszer csináltam, vittem a munkahelyemre is, és a kollégáim is imádják, állandóan kérdezik mikor csinálok már újra nekik is. Még egyszer nagy-nagy köszönet a receptért.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...