Nyomtatás

2015. augusztus 22., szombat

Csokis zsemle



Ez egy nagyon finom finomság, csokidarabokkal a tésztában. Volt jó pár év az életemben, amikor pékségben dolgoztam. És nagyon szerettem. Akkor is megcsodáltam minden egyes kalácsot, kiflit, kenyeret a szépségükért :) Bizony, egy kelt tészta bélzetében is tudok gyönyörködni :D Ezt ( is ) a nagyimtól örököltem. Ha kihűlt egy süti, kalács, amit Ő készített az volt az első mozdulata, hogy megnézte a tésztát. és ez így van velem is. No, a sok beszéd után nézzük a receptet is!

Csokis zsemle

Hozzávalók:

50 dkg liszt
csipet só
3 evőkanál cukor
2,5 dl langyos tej
2,5 dkg élesztő
1 dl étolaj
1 evőkanál kakaópor
10 dkg tört csoki
1 tojássárgája

A csokit apróra daraboljuk, félre tesszük.
Az élesztőt pici cukros, langyos tejben felfuttatjuk. A többi hozzávalóval együtt tésztát dagasztunk. ha kész hozzádolgozzuk a csokit. meleg helyen duplájára kelesztjük. Tíz részre osztjuk, felgömbölyítjük, papírral bélelt tepsire rakjuk. Ismét duplájára kelesztjük, megkenjük tojássárgájával és 200 fokon megsütjük.

Én egy tepsire 5 db-ot tettem, hogy kényelmesen elférjenek. Bár nem lettek óriások, de nagyon finomak.
Egy pohár hideg tejjel, kakaóval tökéletes uzsonna!
Csokis zsemle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...