Nyomtatás

2017. szeptember 13., szerda

Sütőtökös zabpelyhes kekszek

Nagyon szeretem a sütőtököt, készítettem régebben is kekszet belőle. Nálunk már kapható ez az őszi-téli csemege és kaptam az alkalmon, vettem belőle. Ezt a receptet régebben feljegyeztem magamnak, hogy benne legyen majd egyszer a repertoáromban. Nos, elérkezett az idő, elkészítettem. Már maga a nyers tészta is nagyon finom volt, aztán sütve is, No és betöltve? Az maga a mennyország! :D A mascarpone is nagy kedvencem, nem kell vele sokat bíbelődni, bárhogy ízesíthető.
Azt a gyönyörű, egyszerű sütitartót pár napja tettem magamévá ;) Nem tudtam otthagyni az üzletben :)


Hozzávalók:

10 dkg liszt
10 dkg porcukor
10 dkg zabpehely
1/2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál mézes fűszerkeverék (nálam Kotányi)
csipet só
15 dkg sütőtök sütve,  pürésítve
1 egész tojás
5 dkg puha vaj
1 dl folyékony habtejszín

Krém:

kb. 15-20 dkg mascarpone
ízlés szerint porcukor
vanília
reszelt citromhéja
frissen facsart citromlé

Sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A tésztához összekeverjük a száraz hozzávalókat.
A puha vajat kikeverjük a tojással, tejszínnel, sütőtök pürével. (elég egy tálban habverővel készíteni!)

Hozzáadjuk a száraz anyagokat és összedolgozzuk. Hagytam kb. 10 percet állni.
Sütőpapírral bélelt tepsire kis halmokat rakunk és megsütjük. Nálam kb. 15 perc alatt sült meg, de ez függ a sütőtől és a massza méretétől is.
Rácsra téve hűlni hagyjuk, addig elkészítjük a krémet.
A mascarponet kikeverjük porcukorral, citrom levével, héjával, majd a kihűlt tésztákat összeragasztjuk vele és egy kicsit állni hagyjuk.
Üresen is finomak, úgy is hagytam meg pár darabot.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...