Nyomtatás

2017. szeptember 27., szerda

Macaron

És igeeeeeeeeeeeeeeeen!! Végre sikerült! Olyan boldog vagyok. Bár ez még csak a második próbálkozásom volt, de nagyon örültem, amikor megláttam a végeredményt! Ott kukucskáltam a sütő előtt, néztem, ahogy sülnek a kis lapocskák. Izgultam, hogy "talpuk" legyen. Örülök, hogy rátaláltam erre az egyszerű, nagyszerű receptre. Mindenhol nagy patáliát csaptak, hogy milyen problémás az elkészítése. Napokig álljon a fehérje, aztán így cukorszirup, mérni a hőfokot. És tessék, lássék! Minden macera nélkül elkészült.


 Hozzávalók a tésztához:

12,5 dkg mandula
25 dkg porcukor
12,5 dkg tojásfehérje (nekem ez 4 db volt) és állt a hűtőben 1-2 napot, de az sem baj, ha többet
0,75 dl kristálycukor = 7,5 - 8dkg kristálycukor

Krém:

15 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín
3,5 dkg vaj

A krémhez a hozzávalókat felolvasztjuk, majd kihűtjük.

Ledaráljuk kávédarálón a mandulát ( én szeletelt mandulát használtam ) és összekeverjük a porcukorral.
A tojásfehérjét habbá verjük, majd ha már keményedik hozzáadjuk a kristálycukrot. Szép fényesre,simára dolgozzuk.
Óvatosan hozzákeverjük a porcukros mandulát.
Nyomózsákba töltjük és sütőpapírral bélelt tepsibe egyforma korongokat nyomunk. Jó másfél órát pihentetjük, akkor jó, ha a tészta teteje úgymond száraz. 160 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Kivesszük a sütőből és hagyjuk egy kicsit hűlni. Így könnyebb leszedni a papírról a korongokat.

Végezetül a kihűlt krémmel megtöltjük és kettesével összeragasztjuk őket.


Tölthetjük citromos mascarpones krémmel is:

mascarpone, citrom héja, leve, porcukor

A krémhez 3-4 evőkanál mascarponet kikeverünk 1 citrom héjával, fél citrom levével és ízlés szerint porcukorral. Ezzel betöltjük a korongokat.


Gyönyörűek, pár óra állás után megpuhulnak, egyben roppanósak is lesznek. Nehéz ellenállni nekik.
Különböző színekben, ízekben elkészíthető, nagyon mutatós.

Recept származási helye: Latsia konyhája








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...