Nyomtatás

2017. szeptember 20., szerda

Skót vajas kekszek

Hétvégén krémes süteményt készítettem, a narancsos mézest, ami nagyon finom lett. Hétfőn jött haza a férjem munkából és egyenes a hűtőhöz vitt az útja :) (persze miután köszönt nekem :) Addigra már csak pár szelet maradt. Tegnap úgy döntöttem, hogy sütök neki kekszeket, amit vihet magával a teához és természetesen itthon is majszolgathatunk. Volt itthon kukoricaliszt, ezért a skót vajas kekszre esett a választásom, ilyet még nem készítettem. De ezentúl sűrűn fogom! Rém egyszerű, bő egy óra alatt elkészül és nem utolsó sorban isteni finom :D
Ezt a kekszet ne csak úgy menet közben eszegessétek! Annál többet érdemel! Üljetek le, egy kávéval, egy teával és élvezzétek az ízét! :) 


Hozzávalók:

35 dkg liszt
15 dkg kukoricaliszt
15 dkg porcukor
vanília
nagy csipet só
35 dkg vaj

A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd hozzáadjuk a vajat és tésztát készítünk. Nálam robotgépben készült, eleinte nagyon morzsalékos volt, aztán kézzel rásegítettem egy kicsit. Végül a gép fejezte be és egy selymes, kellemes tapintású tésztát kaptam. Becsomagoljuk és 45 percre a fagyasztóba tesszük. Ha letelt az idő a  sütőt előmelegítjük 175 fokra.
A lehűlt tésztát átgyúrjuk, ketté osztjuk. Hengert vagy négyszögletes formát készítünk belőle. (kb. 4-5 cm átmérőjű)
Egy darab sütőpapírt megszórunk barna cukorral és ezen meghempergetjük a tésztákat majd felvágjuk kb. fél centis szeletekre. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és megsütjük. Nem szabad túlsütni! Nálam kb. 15 percet volt a sütőben, de ez mindenkinél más lehet. Függ, hogy milyen vastagra hagyjuk a rudakat, milyen vastagra szeleteljük fel a tésztát és a sütőtől is. 
Ha megsült hagyjuk egy kicsit a tepsiben pihenni, majd rácsra téve hűtjük. Melegen még sületlennek tűnik a közepe, ezért ne is kóstoljátok meg. Ahogy hűl, úgy szilárdul meg benne a vaj és lesz tökéletesen roppanós. Nehéz kivárni, de az élmény elmaradhatatlan lesz :) 

Fém dobozba tettem, ma is roppanós az állaga. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...