Nyomtatás

2016. július 31., vasárnap

Karamellás szelet

Egy újabb süti, ami megtetszett. Már nem emlékszem, hogy hol akadtam rá. Nagyon finom, ajánlom mindenkinek. Igaz nekem a leírt mennyiségű krém kevés lett, menet közben újabb adagot kellett főznöm. Azt még el kell mondanom, hogy nem igazán éreztem a karamell ízt. De lehet, hogy ezt csak én éreztem így:)

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
2 evőkanál kakaópor
15 dkg porcukor
5 dkg margarin vagy vaj
1 egész tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
kb fél deci tej

A hozzávalókat összegyúrjuk és 4 lapot sütünk, kb. 30 x 20-as tepsin.

Krém: EZ MÁR A DUPLA ADAG KRÉM!!!

20 dkg cukor
6 dl tej
2 cs vaníliás pudingpor
20 dkg margarin vagy vaj

A krémhez a 20 dkg cukrot karamellizáljuk, majd felengedjük 5 dl tejjel. A maradék tejben feloldjuk a pudingporokat, majd hozzáadjuk a karamellás tejhez és állandóan kevergetve besűrítjük.
A margarint vagy vajat habosra keverjük majd a kihűlt karamellás krémmel összekeverjük. A lapokat megtöltjük a krémmel. Tetejét csoki mázzal bevonjuk, másnap szeleteljük.

Amikor a tejet hozzáadjátok a karamellizált cukorhoz ne ijedjetek meg!!! Összeugrik, csomósodik a cukor, de majd szépen felolvad.


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...