Nyomtatás

2016. július 26., kedd

Feketeerdő lekvár

Feketeerdő lekvár

Húú, ha etetek már valami nagyon finomat, akkor ez az! Garantált a siker!! Véletlen akadtam rá a neten. Ez tegnap volt, ma már siettem is a zöldségesbe cseresznyéért :) Mázlim volt, kaptam és olyan édes, fekete volt! Látjátok a lekvár színén is. Na ez már fél siker. Másik a kész lekvár. Nem mertem első nekifutásra sokat készíteni, hátha nem válik be.
Egy kiló cserkót készítettem, ezzel a három üveggel (kb 3 dl) lett meg egy kicsi kimaradt, ami azonnali fogyasztást követelt ;) de nem csak úgy magában! ÁÁÁ, dehogy! Palacsintát is sütöttünk hozzá, azt a férjem készítette.

Hozzávalók:

1 kg cseresznye
ízlés szerint cukor
10 dkg étcsoki (minimum 60-70%-os)
0,5 dl cseresznyepálinka
1cs. dzsemfix (3:1)





A kimagozott cseresznyét feltesszük főzni a cukorral. (nem írtam cukor mennyiséget mert ez függ a gyümölcstől) Kicsit főzzük, majd hozzáadjuk a pálinkát. Ha rotyog belekeverjük a csokoládét, a zselésítőt és pár percet forraljuk. Kisebb üvegekbe töltjük, lezárjuk, fejre állítjuk pár percre. Ennyi az egész.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...