Nyomtatás

2018. március 28., szerda

Szakállas pogácsa

Régebben sokat nézegettem ezt a receptet, aztán feledésbe merült. A minap a férjem sósról ábrándozott, gondoltam akkor meglepem vele. De jól tettem! :) Nagyon finom lett!



Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
22 dkg vaj
2 dl tejföl
1 kávéskanál só
tetejére tojássárgája, reszeltsajt

A hozzávalókból tésztát készítünk és éjszakára a hűtőbe tesszük.
Másnap:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Tepsit sütőpapírral kibélelünk.
A tésztát kinyújtjuk 3-5 mm vastagra és korongokat készítünk egy kiszúró segítségével. A tepsibe sorakoztatjuk, tetejüket megkenjük tojás sárgájával és a tésztakorongok felét megszórjuk sajttal.
Megsütjük, majd rácsra téve hűlni hagyjuk.

Hozzávalók a krémhez:

1 dl tejföl
1 tojássárgája
1 kávéskanál liszt
ízlés szerint só
10 dkg kihabosított vaj
5 dkg reszeltsalt

Szakállhoz kb. 10 dkg reszelt sajt

A tejfölben elkeverjük a tojássárgáját, lisztet és gőz fölött pár perc alatt sűrűre főzzük, majd kihűtjük.
A vajat habosítjuk. A főzött krémet simára keverjük, hozzáadjuk a vajat, ízlés szerint sózzuk.
A kihűlt sima korongokat megtöltjük a krémmel úgy, hogy kicsi legyen a szélén is. Rátesszük a sajtos korongot és az oldalát reszelt sajtba forgatjuk, ez lesz a szakálla :)


Tippek, tapasztalatok:

Nekem kicsit vastagabbra sikerült nyújtanom a tésztát, de ezzel nem volt semmi gondom. Annyi a változás, hogy magasabbal lesznek a pogácsák.
Igen, jól látjátok, nem kell semmiféle sütőpor és egyebek használata. A vaj segít megoldani a könnyedségét, légiességét a tésztának. 4 cm átmérőjű kiszúróval dolgoztam, kb. 45 db lett belőle.
Aki szeretné tehet a krémbe pici pirospaprikát, borsot. De így natúr ízben is tökéletes lesz!!
Hűtőben, dobozba téve tároltam, hogy a sajt ne száradjon meg a szélén.






2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nem olvastam, hogy hajtogatott a tészta, de a képen mégis olybá tűnik, mintha leveles lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezer bocsánat a nagyon kései válaszért! Nem hajtogatott a tészta és igen, mégis levese lesz és nagyon finom :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...