Nyomtatás

2015. augusztus 31., hétfő

Vörösboros szilvalekvár

Megláttam és az volt az első gondolatom, hogy ez csakis finom lehet! Imádom a szilvalekvárt, már főztem natúrban, fűszeresen is. De borral még nem. Nem is csalódtam! ISTENI!!!
Bár kissé szaporátlan, de megéri!

Hozzávalók:

3 kg szilva
20 dkg cukor
1 evőkanál fahéj
10-12 szem szegfűszeg ( szerintem az őrölt jobb, nem harapunk rá )
vanília ( lehet cukor is, én azt használtam )
2 dl vörösbor
1 csomag dzsemfix

A szilvát tisztítjuk, magozzuk, felezzük és egy tűzálló tálba vagy tepsibe tesszük. Rászórjuk a fűszereket és jól összekeverjük. A vörösbort is ráöntjük majd 170 fokos, légkeveréses sütőben másfél, két órát sütjük. Én néha megkevergettem közeben, biztos ami biztos. Nekem elég volt a másfél óra is. Ekkor belekevertem a dzsemfixet, visszatettem 2-3 percre a sütőbe. Végül üvegbe töltjük, lezárjuk. Pár percre fejre állítjuk, Száraz dunsztba tesszük amíg kihűl.

Ebből a mennyiségből egy nagy és egy kicsi üveg lekvár lett. Ami nagyon finom és sűrű. Talán el is hagyható a dzsemfix. Egy hátránya azért van! A sütőt "összekoszolja" :)
Vörösboros szilvalekvár



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...