Nyomtatás

2015. augusztus 24., hétfő

Csokis linzervirágok

Ehhez az aprósághoz van egy nagyon nagyon régi történetem. Kislány voltam, 10-12 éves lehettem, amikor a családban esküvőre készültünk. Akkor nálunk a faluban az volt a szokás, hogy a család asszonyai összegyűltek és egy héten át sütöttek, tyúkokat, csirkéket, kakasokat készítettek elő a lakomához és még sorolhatnám. Mindenki hozott magával ezt azt, amire szükség volt a sütéshez. Volt egy néni, akit nevezzünk cukrásznak, Ő vezette le a sütést. Boriska néni volt a minden, nagyon tudott. Sok figyeltem abban a pár napban. És én már akkor tudtam, hogy egyszer szeretnék eljutni oda, ahova Ő is. Megszerettem a sütést rettenetesen. Persze a mamámtól tanultam a legtöbbet, de ez az egy hét, a mindennapos reggeltől estig sütéssel nagyon meghatározó volt a számomra. Azt a sok fajta, gyönyörű finomságot! Hmmm, azok voltak ám a sütemények! Lényeg a lényeg, ilyen kis virágokat készítettünk akkor és én is megsütöttem és feldíszítettem a magamét rá pár évre. Látványosak, guszták és finomak. Igaz munka van vele, de úgy gondolom megéri!

Hozzávalók:

35 dkg liszt
18 dkg margarin
2 tojássárgája
1 cs. sütőpor
15 dkg porcukor
1-2 evőkanál tejföl, hogy rugalmas tésztát kapjunk.

Tetejére:

olvasztott csoki ( vízgőz fölött olvasztunk kevés étolajjal hígítva )
cukormáz: egy tojásfehérje + 15-20 dkg porcukor kikeverve ( nem habbá! )

ragasztáshoz ízlés szerint lekvár

A hozzávalókból tésztát gyúrunk és egy-két órára hűtőbe tesszük.
A tésztát kinyújtjuk 3-4 mm vastagra és kiszaggatjuk. tepsire tesszük és 180 200 fokon megsütjük.
Amikor kihűltek mindegyik tetejét lecsokizzuk egy kiskanál segítségével.
Ha megszáradtak cukormázzal dekoráljuk tetszés szerint.
Amikor a máz is megszáradt lekvárral összeragasztjuk őket.


Sajnos a fotó nem a legjobbra sikeredett, igen régi felvétel :)

Csokis linzervirágok



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...