Nyomtatás

2015. augusztus 31., hétfő

Aszalt paradicsom

Évek óta hallok róla, olvasom, hogy milyen isteni önmagában, kenyérbe sütve, pirítósra téve. El nem tudtam képzelni, hogy megegyem :) És most tessék, lássék, még ízlik is! 

Nem napon készítettem, aszalóba tettem. Nagyon szép luxullus paradicsomot sikerült beszerezni. Időben elég sok, de munkában nem igazán megerőltető. Készítik napon szárítva, sütőben és aszalógépben is. Kert , terasz, erkély híján gépnél maradtam. Ehhez a három üveghez 2,5 kg paradicsomot használtam fel.

Hozzávalók: ( nálam )

2,5 kg luxullus paradicsom
tengeri só
pár szál rozmaring
pár szál bazsalikom
6 gerezd fokhagyma
olíva és napraforgó olaj

A paradicsomokat alaposan megmossuk, kettévágjuk, a csumáját kivágjuk majd a magot is eltávolítjuk egy kiskanál segítségével.
Alaposan besózzuk, rátesszük az aszaló tálcáira. Kb. 10 órán át aszaljuk, de ez függ a paradicsomok méretétől is. Nem ment intenzíven a gépem, az éjszaka is közbe jött és akkor hagytam pihenni, de a tetejét levettem. Amikor elkészült üvegekbe tesszük, felöntjük olíva és étolaj keverékével, belerakunk mindegyikbe két gerezd fokhagymát, egy-egy szál rozmaringot és bazsalikomot is. Az egyik üvegbe szórtam egy kis oregánot is. Lezárjuk az üveget és hagyjuk érlelődni a paradicsomot.

Aszalt paradicsom



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...