Nyomtatás

2015. augusztus 23., vasárnap

Lekváros bukta



Könnyű, finom! Hmmm, szerelmese vagyok a kelt tésztáknak :) Mostanában nem, de volt idő, amikor heti rendszerességgel készítettem. Bármilyen formában megeszem, sajnos ilyen téren mindenevő vagyok.

Buktát többféle töltelékkel készítettem már, lekvárral, mákkal, túróval. Srácaim az úgynevezett "piroslekvárt" szeretik, de nálam a sárgabarack a nyerő :)

Egy tartalmasabb leves után tökéletes kísérő.


Hozzávalók:

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
3 evőkanál cukor
pici só
2 evőkanál olvasztott margarin
3 dl langyos tej

Kevés cukros, langyos tejben felfuttatjuk az élesztő és az anyagokkal együtt tésztát dagasztunk. Meleg helyen duplájára kelesztjük.
Nyújtjuk, felvágjuk, ízlés szerinti lekvárral megtöltjük és feltekerjük. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, a buktákat étolajjal vékonyan átkenjük, hogy sülés után szépen szét tudjuk szedni. Ismét kelesztjük, lekenjük tojássárgájával, majd 200 fokon megsütjük.

Ebből a mennyiségből 12 darabot készítettem.

Lekváros bukta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...