Nyomtatás

2018. február 6., kedd

Pavlova, az óriás habcsók torta

Istenem, de imádom a habcsókot! :) Igazából nincs is olyan süti, amit ne szeretnék, genetikailag így vagyok kódolva ;) Pár éve készítettem el a szülinapomra. Igaz a család fele nem szereti, de ha már én voltam az ünnepelt, akkor legyen az, ami nekem kedves. Nem kell félni az elkészítésétől, semmi extra nincs benne, csodás, roppanós,krémes, gyümölcsös.




Hozzávalók a habcsókhoz:

6 tojásfehérje
25 dkg porcukor
1 evőkanál étkezési keményítő
1 mokkáskanál ecet ( 10 % ) 

Szilikonos sütőpapírra rajzolunk egy kb. 24 cm-es kört, a sütőt előmelegítjük 120 fokosra.

A fehérjét habbá verjük, hozzáadjuk két adagban a porcukrot. Ha szép fényes, selymes a masszánk belekeverjük az étkezési keményítőt és az ecetet.
A habot az előre megrajzolt körre eldolgozzuk és előmelegített 120 fokos sütőben kb. 50 60 percig szárítjuk. Ha kész rácsra tesszük hűlni.

Krém:

4 dl tej, bele 4-5 evőkanál cukor
1 cs. vaníliás pudingpor
3 dl tejszín ( nálam növényi )
25 dkg mascarpone

A tejben megfőzzük a pudingot és kihűtjük.
A tejszínt habbá verjük. A kihűlt pudingot simára keverjük, hozzáadjuk a tejszínhabot és a mascarponét.
Ráhalmozzuk a habcsók tetejére.

Gyümölcsszósz: (itt igazán mennyiségekkel nem tudok szolgálni, csak kb értékeket írok)

20 dkg erdei gyümölcs ( fagyasztott )
20 - 25 dkg meggy ( nálam amarettós, amit nyáron tettem el )
kb. 3 dl meggylé
vaníliás puding 2-3 evőkanálnyi lehetett
ízlés szerint cukor

A cukrot karamellizáljuk, rátesszük a gyümölcsöket a levével együtt és felforraljuk. Egy deci vízben elkeverjük a pudingport és besűrítjük vele a gyümölcsszószt. Lehűtjük és a krémre kanalazzuk.
Tetejét megszórhatjuk pirított mandulával. (ez látható a képen)


Tippek, tapasztalatok:

Ha túl sűrű lenne a szósz pici vízzel vagy gyümölcslével lehet hígítani, ezt mindenki maga döntse el.
A fagyasztott gyümölcsöt csak akkor tettem bele az öntetbe amikor már besűrítettem, ne legyen nagyon " szottyadt" (nem szeretem, ha szétfő)
Ne ijedjen meg senki, a habcsók megrepedezik és kicsit összeesik hűlés közeben, után!
A krém lágy és selymes, de ha valaki keményebbre, tartósabbra szeretné tehet bele zselatint. Elkészíthető puding nélkül is! Csak a tejszín, mascarpone és ízlés szerint porcukor. 
Nyáron idénygyümölcsökkel készíthetjük. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...