Nyomtatás

2018. február 27., kedd

Gluténmentes palacsinta

A történet roppant egyszerű, fiam barátnője lisztérzékeny. Ilyen problémával nem kellett még megbirkóznom. Karácsonyra sütöttem már neki apró sütiket, hólabdát, az abból leeső részekből pedig kókuszgolyókat. Minap beszélgettünk és a húsos palacsintáról esett szó amit még nem evett. Kiderült a palacsinta végett. Nálunk is (Lengyelország) többféle lisztet lehet kapni, ezekkel próbálkoztam hétvégén. Négyféle palacsintát dobtam össze, abból kettőre mondom azt, hogy nagyon finom lett, ízlett nekünk is. Lehet a másikkal sincs gond, de a rizslisztet én nem szeretem, nem olyan finom szaftosak vele a tészták.Gondolom én, hisz nem vagyok lisztérzékeny, igazából nem tudhatom kinek mi a jó ezen a téren. Az igaz, hogy a rizsliszt "olcsóbb", mint amit használtam, de hát a jó cél érdekében mindent :)
Amit még kipróbáltam az a kukoricaliszt, azt ha rögtön ettük jó volt, viszont ahogy állt úgy száradt ki a tészta, felkunkorodott körben a széle. Szóval maradtam a jól bevált Schar lisztnél, annak is a mix it! universal fajtájánál. De hát kinek mi válik be ugye? Időközben ráakadtam egy jó kis üzletre, meglátogatom őket, körbenézek milyen termékeik vannak ezen a téren. Igazából ez a saját, jól bevált palacsinta receptem, amibe a megfelelő lisztet tettem és még egy kis plusz folyadékot használtam. Jöjjön a recept!



Hozzávalók:

15 dkg schar gluten free mix it! universal liszt
1 egész tojás
3 dl tej
2 dl szódavíz / szénsavas ásványvíz
1/2 dl olaj
csipet só

Tojás kikeverjük a tejjel, liszttel, sóval. Sima masszává dolgozzuk majd hozzáadjuk az étolajat és a szódavizet. Kb. 15-20 percet állni hagyjuk.
Serpenyőt felforrósítunk, kiolajozzuk egy-egy merőkanálnyi tésztából palacsintát sütünk.


Tippek, tapasztalatok:

Ebből a lisztből készült tészta másképp dolgozik. Lassabban sül, kicsit "csipkés", a képen láthatjátok. A tészta fordításánál is óvatosabb voltam. Nagyon finom, ízlett. Jó volt az állaga, szépek is lettek. Amit tapasztaltam, hogy másnapra a lekvárt felszívta a tészta, viszont a kakaóssal nem volt semmi elváltozás.
Amikor a serpenyőbe tettem a tésztát nem tudtam szépen eloszlatni, ezért a  közepére öntöttem a masszát és hagytam, hogy magától szépen elterüljön.
Minden egyes sütés előtt kiolajoztam a serpenyőt.
Ebből az adagból kb. 10 darab palacsinta lesz, persze ez függ a méretétől.
Akik laktózmentes étkeznek azok cseréljék le a tejet a számukra megfelelőre. Bár nem ismerem közelebbről azt az életformát, de gondolom csak összetevőiben más a laktózmentes tej, a minőségen nem változtat.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...