Nyomtatás

2018. február 20., kedd

Sajtkrémleves buciban

Nem tudom mért, de a krémlevesektől mindig tartottam. Nem vonzottak, el nem tudtam képzelni, hogy milyen lehet egy leves, ami krémes. Hagymakrémlevest többször készítettem már, a nagyobbik fiam imádja. Ízre mindig finom volt, jól sikerült, de ennyi volt köztünk :) Nem ettem meg, csak főztem és kóstolgattam. Mielőtt hazamentünk karácsonyra összeállítottam a menüt, hogy mit fogok majd főzni. A kisebbik fiam a levesbucival "nyaggatott" többször is. Nos így esett a választásom a sajtkrémlevesre, amit buciban tálaltam. Igazán nem sok munka van vele, hamar elkészül. Nekem is nagyon ízlett, azóta már újra elkészítettem. Forrón csodás, lágy, krémes leves, amiben az olvadt sajt csak úgy nyúlik :D  Jöjjön a recept!



Hozzávalók a leveshez:        


25 dkg sajt (camembert) 
10 dkg krémsajt (camping, Boci, stb.)
ízlés szerint só, bors, szerecsendió
10 dkg sajt (trappista)
3 dl tejszín
3 dl tej
1 evőkanál étkezési keményítő 


A camembert sajtot felkockázzuk.

A krémsajtot egy lábosba belenyomjuk, és kevés tejszínben felolvasztjuk. Hozzáadjuk a camembert, és azzal együtt olvasztjuk tovább.

Ahogy felolvadtak, akkor óvatosan hozzáadagoljuk a tejet és a tejszínt is. Sózzuk, borsozzuk, és frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük. Végül a keményítővel kicsit besűrítjük.
Tálalás előtt megszórhatjuk reszelt sajttal. 





LEVESBUCI

Hozzávalók:

25 dkg liszt (BL55)
20 dkg kenyérliszt (BL80)
2 teáskanál só
1 evőkanál étolaj
2 teáskanál cukor
2 dkg élesztő
3 dl langyos víz

Az élesztőt felfuttatjuk egy deci, cukros, langyos vízben.
A lisztben elkeverjük a sót, hozzáadjuk az olajat, a felfutott élesztőt és a maradék vízzel tésztát dagasztunk. Egy órán át meleg helyen kelesztjük. Ha letelt az idő kettő vagy négy részre osztjuk a tésztát és bucit formálunk belőle. Ismét kelesztjük egy órán át. 
A sütőt előmelegítjük 220 fokra és a megkelt tésztát megsütjük, kb. 20-25 perc alatt. 

Tippek, tapasztalatok:

A camembert sajtnak igen jellegzetes az íze. Aki nem szereti használhat más sajtot, sajtokat is. Legutóbb magam is így tettem. Reszelt mozarellát, füstölt sajtot is használhatunk. 
A bucinak a tésztát oszthatjuk kettő illetve négy felé is. Mivel előételnek szántam, ezért kisebb bucikat készítettem, négyünknek bőven elég volt. 
A bucik tetejét levágtam, a belét kiszedtem és betettem még a sütőbe egy kicsit pirulni, hogy jobban megtartsa a levest. A tetőt egy kis reszelt sajttal megszórtam. De ez el is hagyható.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...