Nyomtatás

2018. február 22., csütörtök

Kukoricaprósza - kukoricamálé

Gondolom sokan ismeritek ezt a finomságot. Számomra még ismeretlen volt ezidáig. Véletlenül akadtam erre a szépségre,  különlegességre. Azt olvastam róla, hogy régi, ősi recept. Hihetetlenül gyors, olcsó, pár perc alatt elkészíthető. Lehet sós és édes változata is. Amit még nagyon fontos tudni róla, hogy lisztérzékenyek is fogyaszthatják!



Hozzávalók:

21 dkg kukoricaliszt
2 evőkanál porcukor
1/2 teáskanál só
1 teáskanál szódabikarbóna
1 dl étolaj
1 egész tojás
45 dkg tejföl (nálam görög joghurt)

szilvalekvár
vaníliás porcukor
tejföl

Sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Tojás kikeverjük a sóval, porcukorral, étolajjal, szódabikarbónával, tejföllel. Hozzáadjuk a kukoricalisztet és sima tésztává keverjük. 20 x 30-as tepsit kibélelünk sütőpapírral és a masszát beleöntjük, eligazítjuk. tetejére jófajta, "erősebb" lekvárt teszünk. 10-15 percet állni hagyjuk, majd kb. fél óra alatt megsütjük. TŰPRÓBA!
Rácsra téve hűlni hagyjuk.

Tippek, tapasztalatok:

Nálam görög joghurttal készült, ami igen sűrű volt, ezáltal a tészta is. De nem vesztett semmit az ízéből, igaz először ettem ilyen. Legközelebb egy pici tejjel lazítom, az eredeti recept is azt javasolta.
Porcukorral, tejföllel is lehet fogyasztani, mi kipróbáltuk mindkét verzió. Tökéletes így is, úgy is.
Szilvalekvárral készítettem, de biztos megállja a helyét más ízűvel is. Az enyém már két éves, saját készítésű, kissé keményebb lekvár volt. Legközelebb egy lazább lekvárral készítem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...