Nyomtatás

2015. szeptember 20., vasárnap

Hagymalekvár

Amikor első nekifutásra olvastam a nevét, kissé meglepődtem. El nem tudtam képzelni, hogy milyen is lehet. Na, gondoltam egy kisebb adagot elkészítek, azzal nem ártok senkinek :) Kész lett és nagyon finom. Sültekhez, pástétomokhoz, sajtokhoz kitűnő kiegészítő. Gasztroajándéknak is remek ötlet egy szép üvegben :)

Hozzávalók:

1/2 kg lilahagyma
1-2 evőkanál olíva olaj
1/2 teáskanál só
5 dkg barna cukor
1/2 dl balzsamecet

A hagymát tisztítjuk, szeleteljük. Az olajat felmelegítjük, rádobjuk a hagymát és közepes lángon szép barnára pirítjuk.
Hozzáadjuk a cukrot, sót és kb. 10 percig pároljuk. A cukor felolvad és karamellizálódik. Beleöntjük a balzsamecetet, jó elkeverjük és egy-két percig főzzük.


Hagymalekvár

1 megjegyzés:

  1. Ki fogom próbálni. Már olyan sok hagymalekvár receptet megnéztem, de eddig még egyik sem nyerte el a tetszésemet. Gasztroajándékban gondolkodom én is. :) Köszönöm a receptet, máris kinyomtatom. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...