Nyomtatás

2016. augusztus 2., kedd

Csokis mogyorós perec

Minap nem kellett főznöm, a gyerekek is nagyon sütire éhesek voltak, így apró sütiket gyártottam. Volt köztük jól bevált és új recept. Íme egy friss, a csokis perec.
                                               

Hozzávalók:

A tésztához:

35 dkg liszt
10 dkg darált mogyoró (esetleg dió, mandula)
25 dkg hideg vaj
12 dkg porcukor
1 egész tojás
csipet só

bevonáshoz:
kb. 30 dkg csokoládé és étolaj

Az anyagokból tésztát készítünk, majd egy órán át a hűtőben pihentetjük.

A lehűlt tésztát lisztezett felületen fél centis vastagságúra kinyújtjuk, majd perec formával kiszúrjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük.

A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, kevés étolajjal megfelelő sűrűségűre hígítjuk.

A kihűlt pereceket bevonjuk, rácsra téve dermedni hagyjuk.


A csokizást a következőképpen végezetem:
- a pereceket rácsra sorakoztattam, a csokit nyomózsákba (neylon) tettem, kis lyukat vágtam rá és egyesével vontam be a pereceket. Így nem lett minden csokis, egyszerűbb, tisztább volt a munka :)
A felesleges csoki a tálcára csöpögött, amit dermedés után szépen össze lehet szedni és újra felhasználni.

Mivel jelenleg nyár van és nagyon meleg, így dobozba tettem és a hűtőben tárolom. 

Finom ropogós, natúr állapotában is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...