Nyomtatás

2015. október 15., csütörtök

Zsíros pogácsa

Nagyon finom pogi receptre bukkantam, ami zsírral készül. Mondanom sem kell, hogy másnapra is puha, tökéletes az íze. Teszteltem, kinn hagytam az asztalon egy tányérra téve pár darabot :)
Szerintem egy viszonylag olcsó pogi, az elkészítése egy kicsit időigényes a hajtogatások - pihenések miatt.
Zsíros pogácsa





Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg tejföl
18 dkg zsír
2 dkg só
2 dkg élesztő

tojássárgája a tetejére

Az élesztőt a hozzávalókhoz morzsoljuk és tésztát készítünk. Egy órát letakarva pihentetjük.
Ezután hajtogatjuk. Kinyújtjuk téglalap alakúra, majd jobbról balra, balról jobbra, fentről le és lentről fel. Újra pihenés következik, fél óra majd ismét hajtogatjuk a tésztát. Megint fél óra pihenés, de most már kinyújtjuk a tésztát. Bevagdossuk, tepsire tesszük és lekenjük tojássárgájával. kelesztjük kb. 15-20 percet. Még egyszer lekenjük sárgájával majd előmelegített sütőben megsütjük.

Attól szép fényesek a pogik, hogy kétszer kentem le és csak sárgájával.


Zsíros pogácsa




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...