Nyomtatás

2019. június 12., szerda

Kukoricalinzer

Egy újabb gluténmentes recept. Klassz tésztája van, jó vele dolgozni. A színe szép sárga a kukoricaliszttől. Frissen még nagyon törékeny, de ha dobozban áll szépen megpuhul, összeérnek az ízek. Amit még fontos megemlítenem, hogy nagyon finom :)



Hozzávalók:

20 dkg kukoricaliszt
5 dkg porcukor
késhegynyi szódabikarbóna
vanília (cukor, rúd, aroma)
10 dkg hideg vaj
1 tojássárgája
1 evőkanál tejföl
2 evőkanál hideg víz

töltéshez tetszés szerinti lekvár

A száraz anyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk a nedveseket is és tésztát gyúrunk. Hűtőbe tesszük jó fél órára.

A sütőt előmelegítjük 150 fokra, tepsit kibélelünk sütőpapírral.

A tésztát kinyújtjuk 3-4 mm vastagságúra és kiszaggatjuk. Tepsire tesszük és kb. 10 perc alatt megsütjük. (ez az idő sütőfüggő!!!)

A megsült linzereket rácsra téve hűlni hagyjuk, majd lekvárral "összeragasztjuk".


Tippek, tapasztalatok:

Az eredeti recept 1,5 teáskanál útifüvet ír még a tésztába, de nekem nem volt, ezért kihagytam. Így is tökéletes. Bár őszintén szólva nem tudom min javít az útifű :)










2 megjegyzés:

  1. ezt a receptet nagyon kosszonom es kiprobalom mert a menyem gluten erzekeny eddig nem sok mindennel voltam megelegedve sok glutenmentes receptem vegezte a szemetesben .de azert probalkozom hatha alapon ahogy olvastam a receptet nem sok bizodalmam van hozza de kiprobalom es majd visszajovok megirom hova kerult

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A menyemnek sütöttem én is, neki nagyon ízlett. Sőt! Az egész családnak, akik nem gluténérzékenyek, azoknak is :) Kíváncsian várom válaszod.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...