Nyomtatás

2018. július 20., péntek

Csokis cupcake - avagy csokis muffin

Évekkel ezelőtt egy ismerősöm hozott Bécsből cupcak-ek. Akkor ettem először igazán finom, szaftos tésztájú muffint. Egy igazán egyszerű, de annál finomabb receptet hoztam most nektek. A mennyiségek kicsit furán hangzanak, egy külföldi oldalon talált receptet fordítottam le. Nagy izgalommal vártam mi lesz belőle, de maga a nyers tészta is kitűnő volt. A krém az mesés, fantasztikus az íze, szépen lehetett vele dolgozni.





Hozzávalók a tésztához:

11,3 dkg vaj
5,6 dkg csokoládé (minimum 50%-os)
2 egész tojás
15 dkg porcukor
vanília
11,5 dkg tejföl
4,2 dkg holland kakaópor
9,5 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
csipet só

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Muffin sütőformát kibélelünk muffin papírokkal.
A száraz anyagokat összekeverjük: liszt, kakaópor, sütőpor, szódabikarbóna, só.
A vajat felolvasztjuk a csokoládéval vízgőz fölött, lehűtjük. A tojásokat a porcukorral, vaníliával habosra keverjük, hozzáadjuk a tejfölt. Beledolgozzuk a lisztes keveréket és simára dolgozzuk.
A formákat 3/4 részig megtöltjük a tésztával és 15-18 perc alatt megsütjük. Rácsra téve hűlni hagyjuk.

Hozzávalók a krémhez:

33,5 dkg csokoládé (minimum 50%-os)
33,9 dkg puha vaj
25 dkg mascarpone
3 dkg holland kakaópor
4-5 evőkanál hideg, főzött kávé
10-15 dkg porcukor

A csokoládét vízgőz fölött megolvasztjuk, hűtjük.
A puha vajat habosra keverjük, hozzáadjuk a mascarponet, kakaóport, kávét és az olvasztott csokoládét. Végül beledolgozzuk a porcukrot.

A kihűlt tészták tetejét feldíszítjük a krémmel.

Tippek, tapasztalatok:

Az eredeti recept a krémhez 25 dkg porcukrot írt, de a felét tettem csak bele, nekünk így is elég édes lett. Ezért ha összekevertétek a krémet kóstoljátok meg és még lehet édesíteni ízlés szerint.
A kész krémet betettem a hűtőbe jó fél órára, majd átkevertem díszítés előtt.
A krémek tetejére szórhatunk csokireszeléket, vagy különböző dekorációt is használhatunk.
Fogyasztás előtt ajánlott kivenni a hűtőből, így a krém lazább lesz, jobban előjönnek az ízek :) 
Ebből az adagból 12 db cupcake lett.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...