Nyomtatás

2018. január 8., hétfő

Szalagos fánk

Gyerekkoromban egyszerűen nem bírtam megenni a fánkot. Hogy miért? Nem tudom! Pedig nagyon sokszor sütötte a mama. Aztán teltek, múltak az évek és kipróbáltam én is. Ízlett. Lehet, hogy ez is korral jár? Elképzelhető, hisz ahogy "öregszünk" úgy változunk. Ha sokszor nem is, de farsang idején megsütöm egy-két alkalommal.


Hozzávalók:

50 dkg liszt
5 dkg porcukor
5 dkg margarin
3 tojássárgája
csipet só
2,5 dkg élesztő
3 dl tej

kb. 1 liter olaj a sütéshez

Az élesztőt kb. 1 dl langyos, cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet átszitáljuk, beletesszük a tojássárgáját, cukrot, sót, a felfuttatott élesztőt és a langyos tejet. Összedolgozzuk és a végén hozzáadjuk a felolvasztott margarint, majd szép fényesre dagasztjuk. Meleg helyen minimum egy órát kelesztjük. Ha letelt az időnk visszadagasztjuk és újra kelesztjük.
Kinyújtjuk ujjnyi vastagra,tetszés szerinti méretre kiszaggatjuk és letakarva ismét megkelesztjük. Közben olajat melegítünk, majd a fánkokat megsütjük.  Papírtörlőre vagy szalvétára szedjük, jól lecsöpögtetjük az olajat, majd áttesszük egy tálra vagy rácsra és hagyjuk kihűlni.

Tipp:

Melegen ne rakjuk egymásra, mert összenyomódnak.
A tészta vastagságát befolyásolja a kiszúró mérete.


Mindenki másképp süti, én az első felét fedő alatt szoktam. Hogy miért? Aaaaazt nem tudom :) A mamám is mindig így sütötte, a miértjét pedig nem kérdeztem soha. De amikor magam is elkezdtem sütögetni, mindig megkérdezte nagyanyám: mi a Jó Istent csinálsz vele te lány, hogy ilyen szép szalagos? :) De tényleg nem tudom, még nem sikerült elrontanom :D 


Lekvárral, porcukorral tálaljuk, kínáljuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...