Nyomtatás

2019. július 25., csütörtök

Svéd uborkasaláta - télre

Régóta olvasgatom a cikkeket, recepteket és véleményeket a svéd uborkasalátáról. Már ideje volt, hogy kipróbáljam én is. Hú, nem csalódtam benne :) Roppant egyszerű és gyors az elkészítése.




Hozzávalók:

2 kg uborka (nálam zsenge kígyóubi volt)
1/2 kg vöröshagyma
1/2 dl só
4 dl cukor (utolsó alkalommal 2 dl-t tettem csak bele, így lett tökéletes! )
2 dl 10%-os ecet (nálam kevesebb, nekem nagyon ecetes volt ezen mennyiség alapján)
3 dl víz
ízlés szerint mustármag, babérlevél
1/ mokkáskanál nátrium-benzoát
1/2 mokkáskanál borkén


Az uborkát jó alaposan megmossuk, legyaluljuk. A hagymát tisztítjuk, szintén legyaluljuk.
Összeállítjuk a felöntőlét, amit hidegen ráöntünk a hagymás uborkára. Jól elkeverjük. Csírátlanított üvegbe tesszük, színültig töltjük a lével, lezárjuk és mehet a kamrapolcra.


Tippek, tapasztalatok:

Nagyon-nagyon finom, tényleg pillanatok alatt elkészíthető. Első nekifutásra a leírtak szerint készítettem. Megkóstoltam a levet, nekem nagyon ecetes volt, ezért vízzel javítottam rajta. De ez persze ízlés kérdése. Kóstoljatok menet közben!!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...