Nyomtatás

2019. január 14., hétfő

Pulled pork - a tépett, omlós, szaftos hús

Nyáron egy street food  fesztiválon ettem először tépett húsos szendvicset. Hú, nagyon finom volt, a szendvics telis tele mindenféle finomsággal :) Maga a hús pedig mesés! Nézegettem a neten, nagyon sok féle van, különböző elkészítési móddal, de amiben mind megegyezett, hogy lassú hőfokon, órákig kell sütni a húst. Több receptet "gyúrtam" össze. Igazából nem sok munka van vele, a nagy részét a sütő végzi, addig meg lefoglalhatjuk magunkat mással.
Ősszel készítettem először, majd decemberben a gyerekeimnek is, amikor otthon voltunk. Nagyon nagy sikert aratott! Oly annyira, hogy két hét alatt kétszer is készült.




Hozzávalók a húshoz:

1,5 - 2 kg sertéscomb vagy sertéslapocka

fűszerkeverékhez:

3 evőkanál barnacukor
2 teáskanál pirospaprika (esetleg füstölt pirospaprika - bioboltokban kapható)
1 teáskanál cayenni bors (vigyázat, nagyon csípős! elhagyható vagy helyettesíthető fekete borssal)
1 teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál őrölt római kömény
1 teáskanál oregánó
2 teáskanál fokhagymapor
4 dkg só

1 evőkanál sűrített paradicsom
5 evőkanál olaj
5 evőkanál víz

továbbá:

1 nagyobb fej vöröhagyma
1 dl kechup
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál Worcester szósz
2 evőkanál almaecet


A száraz fűszereket elkeverjük, majd hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, olajat és a vizet. Jól elvegyítjük és a megmosott, szárazra törölt húst bekenjük vele. Lefedett tálban egy éjszakára a hűtőbe tesszük.

Másnap:

Sütőt előmelegítjük 130 fokra.
Kevés olajat hevítünk egy serpenyőben, a húst körbesütjük, bezárjuk a rostokat.
Közben a vöröshagymát apró kockára vágjuk.
Egy tepsibe tesszük a húst. A visszamaradt zsiradékben összeforraljuk  a hagymát, az egy deci kechupot, almaecetet, Worcester és szójaszószt. Ezt a szaftot ráöntjük a húsra, egy bevizezett sütőpapírral lefedjük. Alufóliával becsomagoljuk a tepsit majd mehet a sütőbe 4-5 órára.
Ha letelt az idő fél órát pihentetjük a húst, majd két villa segítségével szálasra szedjük.

Tippek, tapasztalatok:

Nálam már készült "gyorsított" változatban is. Annyit takar, hogy a húst rögtön sütöttem fűszerezés után.
Süthetjük jénaiban is, vagy olyan serpenyőben, lábasban, amit a sütőben is használhatunk. Abban az esetben nem kell külön összeforralni a szósz hozzávalóit, dobjuk a hús mellé.
A húst tálra téve is szétszedhetjük. Ebben az esetben a szószt pürésíthetjük, majd a húsra locsoljuk, de tehetünk hozzá házi vagy kész BBQ szószt is.
Félidőben megnéztem a húst, megfordítottam. Bár ezt sehol nem írták, nálam ez "biztonságot" jelentett :) Ilyenkor látni, hogy hogy halad a sütés, van-e alatt elég folyadék. Fontos a sütéshez a jól záródó edény!!
A szendvicshez bármilyen alapot használhatunk, én sütöttem hozzá hamburger zsömiket.
A szendvics alapot kettévágtam, picit vajon megpirítottam. Az összeállításnál pedig bármit tehetünk bele, csak a képzeletünk szab határt :) Ez lehet saláta,hagyma, paradicsom, uborka, sajt, kecsap, majonéz, chiliszósz, stb., stb.
Ez a mennyiség igen kiadós, én a fagyasztóba is tettem belőle a srácaimnak.









2 megjegyzés:

  1. Köszönet a fantasztikus receptért!Már régebben elmentettem,de csak tegnap értem oda,hogy el is készüljön.Még egyszer köszönöm,nagyon finom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...