Nyomtatás

2018. január 17., szerda

Pizzatészta

Bizonyára mindenki receptes füzetében ott lapul a számára legjobb, legfinomabb, leggyorsabban elkészíthető pizzatészta.
Nem fogjátok elhinni, 47 éves létemre ettem meg életem első pizzáját! Igen, jól olvassátok! Azon kevesek közé tartozom, aki nem ette meg a pizzát, bolognai - milánói spagettit, lasagnet. De! A családnak ennek ellenére elkészítettem. Hosszú éveken keresztül nálam mumus volt a majonéz, ketchup. Semmiféle majonézes salátát nem ettem meg.  Ahogy teltek az évek változtam, változott az ízlésem. No de visszatérve a pizzára! Pár napja megkért a fiam, keressek egy pizzatészta receptet, ami gluténmentes, a barátnőjének szeretné elkészíteni. A sok keresgélésben  beindult a Pavlovi reflex :D Ekkor már magunknak kerestem. Volt egy bevált receptem, de most másikat szerettem volna. Rátaláltam Jamie Oliver receptjére és elkészítettem. Tökéletes, nagyon finom lett. Azt mondják a pizza tésztájához minél kevesebb a hozzávaló annál jobb lesz. Egyik nap elkészítettem, ezzel vártam haza a férjem. Belépett, azt mondta isteni az illat, mit készítettem? Mondom neki pizzát. Pizza? Te mit eszel szívem? Én is pizzázok veled! Nagyon meglepődött :) Én is magamon! Már napok óta erre vágytam, annak ellenére, hogy még nem ettem ilyet. A szósz is saját készítésű, hogy tuti saját legyen minden :)


Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt
1/2 evőkanál só
1/2 evőkanál barnacukor
2 evőkanál olíva olaj
1 csomag szárított élesztő (7 gr)
3,25 dl langyos víz

A langyos vízből elveszünk 1 decit, belekeverjük a barna cukrot, a porélesztőt és pihentetjük. Az élesztő szépen megkel.
A lisztben elkeverjük a sót, hozzáadjuk a beindult élesztőt, olajat és a maradék vizet, majd tésztát dagasztunk. Ha elkészültünk, egy tálba tesszük, letakarjuk és kb. egy óra alatt duplájára kelesztjük.
Ha letelt az idő a tésztát két vagy több részre osztjuk, vékonyra nyújtjuk és ízlés szerint megpakoljuk.


Tippek, tapasztalatok:

Ebből az adagból két nagy méretű pizzát készítettem. Természetesen többfelé is oszthatjuk a tésztát, kisebb pizzákat is készíthetünk.
Nálam a nagyméretű is osztva volt, egy része többsajtos, másik része sonkás, harmadik pedig igazi magyaros lett :) Tettem rá kolbászt, nagyon vékonyra szeletelt füstölt sonkát, főtt tojást, paradicsomot, paprikát, hagymákat, kukoricát.




Pizzakrém:

20 dkg sűrített paradicsom
fél vöröshagyma reszelve
2 gerezd fokhagyma reszelve
pici olíva olaj
ízlés szerint: oregáno - kakukkfű - bazsalikom - barnacukor
kb. 1 dl víz

A hagymákat olajon megfuttatjuk, rátesszük a sűrített paradicsomot, hozzáadjuk a fűszereket és a vizet. Jól elkeverjük, majd sűrűre főzzük.

Tippek, tapasztalatok:

Óvatosan amikor főzzük, mert fröcsög! A megmaradt szószt a hűtőben tároljuk.


A kinyújtott tésztákat megkenjük a szósszal és megpakoljuk a számunkra megfelelő feltétekkel.
Előmelegített 200 fokos sütőben sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...