Nyomtatás

2018. január 8., hétfő

Churros

Minap a paprika tévét néztem, nagyon szeretem Anne Burrell műsorát. Imád sütni - főzni és persze megenni amit készít. Én is hasonlóan működöm, élvezem minden pillanatát a konyhai munkáknak és gyönyörködni tudok az ételek szépségében. Ezt a spanyol édességet készítette ami nagyon megtetszett, mert gyors, látványos és isteni finom. Rákerestem receptekre és íme, ma reggel el is készítettem. A gyerekeimnek meglepi lesz mire felébrednek. Mondanom sem kell, hogy első nekifutásra dupla adagot készítettem.
Aztán fokoztam az élvezeteket, a kolléganőknek is elkészítettem, nem maradtak el a dicséretek :)


Hozzávalók:

2.5 dl víz
2 evőkanál barna cukor
1 csipet só
8 dkg vaj
15 dkg finomliszt
2 db tojás
0.5 teáskanál vanília aroma

sütéshez: kb. 1 liter olaj

forgatáshoz: barna cukor, ízlés szerint fahéj

csokiöntet: ami lehet egy egyszerű puding hígabbra, én az aranygaluska öntetét szoktam elkészíteni kakaóporral kiegészítve

Tészta:

A vizet felforraljuk a sóval, vajjal, cukorral. Belekeverjük a lisztet és addig keverjük, amíg gombóccá áll össze. Lehűtjük és hozzákeverjük robotgép segítségével a tojásokat.
Olajat forrósítunk, a masszánkat csillagcsöves habzsákba tesszük, majd csíkokat nyomunk a forró olajba úgy, hogy a végeit elvágjuk ollóval.
Ha megsültek a fánkok lecsöpögtetjük és még melegen a fahéjas cukorba forgatjuk. Ízlés szerint magába vagy csoki öntetbe mártogatva fogyasztjuk. 

Hozzávalók az öntethez:

4 tojás sárgája
10 dkg cukor
2 evőkanál vaníliás puding
ízlés szerint kakaópor
vanília aroma
5 dl tej
2 dl habtejszín

A sárgáját kikeverjük a cukorral, vaníliával, pudinggal, a kakaóporral, adunk hozzá kb. egy deci tejet és jól kikeverjük. A többi tejet felforraljuk majd felfőzzük benne a tojásos masszánkat.
Lehűtjük, hozzákeverjük a folyékony tejszínt. Aki szeretné átszűrheti. (én szoktam)


Tipp: Csak a már kihűlt tésztát tegyük egymásba!!! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...