Nyomtatás

2017. október 23., hétfő

Hókifli 2

Hétvégén egy újabb hókifli receptjét próbáltam ki, amire Gasztrozseni oldalán találtam. Rétesliszt szerepel az anyagok közt, amit nem tudom megmondani miért, de nem igazán kedvelek. Pedig a nagyim is sokszor használta sütéskor. Lehet a szemcséssége miatt.  Amikor pékségben dolgoztam rendesen vert a víz, ahogy hozzá kellett érnem :D Na, nem is ez a lényeg, hanem az, hogy szerintem gyorsan el lehet készíteni és nagyon finom. Diósat és szilvalekvárosat készítettem. A lekváros győzött, de a diósból sem maradt egy darab sem. Azt mondta a férjem: fúú Rita, ezt nem lehet abbahagyni :) És "azanyjaúristenit" tényleg nem lehet ;) Könnyű, roppanós, nálunk a nem elállós kategóriába tartozik.




Hozzávalók:

45 dkg rétesliszt
25 dkg vaj / maragrin
2 dl natúr joghurt
fél kávéskanál só


Összegyúrjuk a hozzávalókat és félre tesszük míg a tölteléket elkészítjük.


Töltelék:

20 dkg darált dió
7 dkg barna cukor
1 kávéskanál őrölt fahéj
citromhéja (nálam dió - mák - túró töltelék nincs citromhéj nélkül :)
fél citrom leve
2 evőkanál tej

Összekeverjük a töltelék hozzávalóit. nekem tökéletes volt, de aki szereti tehet bele több cukrot is.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A tésztát kb. 4-5 mm vastagságúra kinyújtjuk, korongokat szaggatunk. Megtöltjük a dióval vagy ízlés szerint töltelékkel és felcsavarjuk, kiflit formázunk.  Papírral bélelt tepsire tesszük és 25-30 perc alatt megsütjük. Sütőfüggő!!
A megsült kifliket rácsra téve hűlni hagyjuk majd vaníliás porcukorba forgatjuk.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...