Nyomtatás

2019. október 16., szerda

Töltött kelkáposzta

Minap feldobta a facebook emlékként ezt a receptet, amiről már el is feledkeztem. Mondjuk 6 év után naná :D :D  Nem is teketóriáztam sokáig, beszereztem a hozzávalókat és elkészítettem. Nagyon finom lett, egyben a hús és a köret :)





Hozzávalók:

1 fej kelkáposzta (nálam 1 kg-os, ez két főre két nap, 2x2 étkezés volt)
60 dkg darált hús
kb. 30 dkg szeletelt bacon
1 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 egész tojás
só, bors, pirospaprika
aprított petrezselyem


A kelkáposzta külső leveleit leszedjük, majd sós vízben, egyben megfőzzük. Ez nálam kb. fél óra volt. Ezután jól lecsepegtetjük róla a vizet és levelit lebontjuk. (lentebb látható a képen) A külső leveleket (amik igencsak szétfőnek) apróra vágjuk. A vöröshagymát felvágjuk, zsiradékon megdinszteljük. A húshoz adjuk az aprított kelkáposztaleveleket, a hagymát, tojást, fűszereket, petrezselymet és összedolgozzuk.
A töltelék egyharmadát ráhalmozzuk a kelkáposzta közepére, majd betakarjuk néhány levéllel. A maradék húst ráhalmozzuk erre a rétegre és ismét betakarjuk a levelekkel. Kívülről beburkoljuk a szeletelt baconnel, majd fóliával letakarva kb. 1,5 órán át 180 fokos sütőbe tesszük. A fóliát levesszük, megpirítjuk a szalonnát. Szeletelés előtt pihentetjük egy kicsit.


Tippek, tapasztalatok:

Én nem tettem tűzálló tálba a megtöltött kelt, lehet ezért, de egy kicsit roppanós lett a közepe.  Felvágás után nem tetszett a torzsája, gondoltam ki kellett volna töltés előtt vágni, de akkor meg nincs tartása. Végül nem probléma utólag megoldani :)  Mikor a tepsiről leszedtem kicsi vizet engedett, de ezt vagy leöntitek róla, vagy átteszitek egy másik tálra.















Eredeti recept: https://paleokonyham.blogspot.com/2013/10/toltott-kelkaposzta-paleo.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...