Nyomtatás

2019. augusztus 13., kedd

Szilvalekvár

Nagyon kedves barátnőmtől kaptam a receptet. Pár éve ezt a változatot készítem és nagyon elégedett vagyok vele. Az íze fenséges, a ráfordított idő sem vészes. Az utolsó fél-egy óra az, ami kicsit intenzívebb munkával  telik. Az egyetlen "gond" vele, hogy  két (attól függően mekkora üvegbe tesszük, nálam 6-7 dl-es volt) üveg lekvár lesz a végeredmény, de hát a jó szilvalekvár az ilyen :)



Hozzávalók:

4 kg szilva
80 dkg cukor
1 dl 10 %-os ecet
csírátlanított üvegek


A szilvát alaposan megmossuk, felezzük és egy lábasba tesszük. Ráöntünk 80 dkg cukrot, 1 dl 10 %-os ecetet és 24 órán keresztül állni hagyjuk. Ez alatt az idő alatt bőséges levet enged.
Másnap felforraljuk, majd kis hőmérsékleten 3,5-4 órán át főzzük. NEM KEVERGETJÜK!!! A fakanalat messzire eldugjuk! Néha néha az edény megrázhatjuk a tűzhelyen, de tényleg nem szabad kevergetni! Ezt a mozdulatot nehéz megállni, de muszáj kibírni :D
Ha letelt az idő (3,5-4-óra) akkor kezünkbe vehetjük a fakanalat és az utolsó fél -egy órában már keverhetjük. Vigyázzunk, nagyon tud bugyogni, nehogy megégessük magunkat. A főzési idő lehet kevesebb, esetleg több is, ez függ a szilva fajtájától is és az edényünktől, amit használunk. Sűrűre főzzük, hogy leve ne maradjon. Szinte fekete színe lesz és megáll benne a kanál. Ha ezen a folyamaton túl vagyunk csírátlanított üvegbe tesszük, lezárjuk és fejre fordítjuk pár percre. Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Tippek, tanácsok:

Készítettem már úgy is, hogy a pihenési időt a felére csökkentettem. Ebben az esetben semmi különbséget nem tapasztaltam.
Amikor felforraljuk ne ijedjünk meg, elég "csúnya"a látvány :D De ez megváltozik ahogy telik a főzési idő.
Teszek ide fázisfotókat is, itt láthatjátok a szilva állagát.
Tehetünk a tetejére celofánt is, egyik évben így készítettem. Pár hónap múlva szépen a felére zsugorodott, igazi nagymama lekvár lett belőle.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...