Nyomtatás

2017. november 26., vasárnap

Lyukas kiflik

Ilyen sütit elképesztő régen ettem először, azaz az esküvőmön :D Akkor édesanyám kolléganője sütötte nekünk a finomabbnál finomabb sütiket. Eszméletlen miket tudott készíteni! A nevére sajnos már nem emlékszem, pedig ő maga itt van előttem. Nos, köztük volt ez a kifli is, lyukas kifliként emlegetve, amely akkor diósan és kókuszosan is a kínálatban szerepelt. Szinte súlytalan a süti, belül lyukas, habkönnyű. Az állaga hajaz a habcsókra, habkarikára, akár habkifli is lehetne a neve :) 
Már pár napja lesütöttem, fém dobozban tároltam és nagyon finom még mindig. Diósan szól a recept, így készítettem el és a nagymamám receptes dobozában akadtam rá. Nem lesz elírás a cukor mennyisége!!! Jól olvassátok, abból kell a nagyobb mennyiség, nem a lisztből! 




Hozzávalók:

10 dkg liszt
20 dkg porcukor
6 dkg darált dió
fél kávéskanál szódabikarbóna
12,5 dkg vaj / margarin

díszítéshez étcsokoládé 

A lisztet, porcukrot, diót, szódabikarbónát összekeverjük, hozzáadjuk a vajat / margarint és tésztát készítünk. Hűtőben pihentetjük egy órán át. 
Addig előkészítjük a formákat, melyeket kikenünk olajjal. Jó ha minimum 20 darabbal rendelkezünk, de ha még több van, akkor haladunk igazán a munkával. 
A sütőt előmelegítjük 150 fokra. 
Ha a tészta lehűlt hengerré formázzuk, egyforma darabokra vágjuk és a formákat félig megtöltjük. A tepsit a sütőbe tesszük és kb. 15-20 perc alatt megsütjük. De ez lehet több is, hiszen függ a sütőtől. Sütés során a kiflik felfújódnak, így lesz a közepük lyukas. Ha kész várunk egy kicsit, míg hűl, majd finoman kiszedjük a formából és teljesen kihűtjük. A végeit ízlés szerint csokoládéba márthatjuk.

Kicsit édes lesz a süti, de ha étcsokoládéba mártjuk a két végét az kompenzálni fogja :) 
Fontos, hogy ezen a hőfokon süssük a tésztát! Jómagam türelmetlen voltam és a második tepsinél feltekertem a hőfokot, ezáltal a tészta szó szerint kifutott a formából, nem lehetett vele semmit kezdeni. Szóval türelem, finom lyukas kiflit terem :) 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...