Nyomtatás

2017. november 3., péntek

Csokoládés szalámi

Na még ilyet! Szalámi és csoki és mindenféle finomság? :D Igeeen! Van egy nagyon régi, hasonló  receptem, amit a nagymamámtól hoztam magammal. Abban csak keksz van, de még nincs a blogon, majd egyszer az is felkerül.
Szóval erre a szalámira a Webcukiban akadtam rá, oda pedig Juditka konyhájából került. Egyszerű az elkészítése, csak összehajigáljuk a hozzávalókat, átdolgozzuk , formázzuk és hűtjük. Ennyi az egész. Csupa finomság van benne. Nálam a mazsola az most kimaradt, helyette aszalt sárgabarackot tettem. A kandírozott narancshéj helyett pedig frissen reszelt narancshéját tettem bele. Jó ötlet volt! ;)



Hozzávalók:

10 dkg étcsokoládé
8 dkg vaj
2 evőkanál rum
20 dkg keksz (nálam Petit Beurre, itt ilyet lehet kapni)
1 evőkanál kakaópor
1 evőkanál lekvár ízlés szerint
10 dkg vegyes magvak apróra vágva: dió, pisztácia, mandula (nálam dió helyett mogyoró)
6 dkg aszalt áfonya vagy mazsola - sárgabarack - szilva, ízlés szerint
1 narancs frissen reszelt héja
porcukor a forgatáshoz

A vajat és a csokit tálba tesszük és gőz fölött megolvasztjuk.
Közben a magvakat, aszalványokat apróra vágjuk.
A keksz negyed részét összetörjük, a többit ledaráljuk. A narancs héját lereszeljük.
A rumot a mázhoz tesszük, a száraz anyagokat összekeverjük majd a csokis mázunkhoz keverjük. A kész masszát két részre osztjuk, sütőpapírra vagy fóliára tesszük, megformázzuk és hűtőben hagyjuk megdermedni pár óra alatt. Ha letelt az idő kicsomagoljuk és porcukorba megforgatjuk a rudakat.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...