Nyomtatás

2016. szeptember 6., kedd

Ételízesítő

Nagyon szeretem az ételízesítőket, vegeta, delikát, stb. De mostanában csalódtam bennük, nagyon sósak, nagy részük abból áll. És a színe is olyan furi lett. Gondoltam egyet, keresgéltem az éterben és készítettem egy saját, friss és isteni fűszerkeveréket :) Nem mondom, hogy nem volt vele munka és nem is igazán szapora, de az "enyém" és tökéletes. Nincs benne tartósítószer, egyéb adalék anyagok.
Készíthető napon, sütőben, nálam aszalógépben. Az utóbbi két lehetőségben az a jó, hogy az év bármelyik évszakjában elkészíthető. Az illata! Hmmmm....... csodás :)  Már használatba is vettem, levesbe, húshoz is.


nyers zöldségek


Hozzávalók:

1 kg répa
1/2 kg zöldség
piros, sárga, zöld kaliforniai paprika
egy nagyobb fej zeller és zöldje
egy nagyobb fej karalábé
jó nagy csokor petrezselyem

A zöldségeket tisztítjuk, alaposan megmossuk és legyaluljuk. Nyers állapotban rengeteg lesz belőle.
Betesszük az aszalógépbe, mindegyik tálcára, szépen elosztjuk. Eleinte igen zsúfolt lesz, de ahogy szárd egyre jobban elfér. A tálcákat óránként cserélgettem. Kb. 8 órán át aszalódtak a zöldségek.
Amikor már szárazak egy papírral bélelt tepsire tesszük, összemorzsoljuk és a sütőben még 50 fokon hagytam száradni, biztos ami biztos alapon.
Amikor ez megtörtént kávédarálóban kicsit megpörgetjük. Ízlés szerint adunk hozzá durva szemcsés sót és üvegbe tároljuk.

A zöldségek kiválasztásánál a képzelet szab határt :9 tehetünk hozzá paradicsomot, hagymát, karfiolt, káposztát, fokhagymát is.

Ha sütőben készítjük, akkor 50-60 fokon száríthatjuk a zöldségeket.



szárított zöldségek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...