Nyomtatás

2018. július 25., szerda

Tejes - vajas kifli

Egy sütögetős facebook csoportból őrizgetem a receptet jó ideje. Nagy Istvánnak hívják az urat, linzert is készítettem a receptje alapján.  Változatosság kedvéért kenyér helyett megsütöttem, mondanom se kell, nagy sikere volt. Finom, puha kiflik. Eredetileg nem szerepel a receptben a vajjal kenegetés, de gondoltam egyet! Nem rontott az ízvilágán, sőt!
Nézzétek milyen csodás a belseje! :)



Hozzávalók:

45 dkg búzaliszt (BL55)
20 dkg kenyérliszt (BL80)
3 dkg élesztő
1,5 evőkanál cukor
2 mokkáskanál só
1 púpozott evőkanál puha vaj
3,5-4-dl langyos tej

+ puha vaj a kenéshez

Liszteket tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót. Közepébe mélyedés készítünk, ide tesszük a cukrot. Rámorzsoljuk az élesztőt és a langyos tejből öntünk rá egy keveset, felfuttatjuk. Ha ez megtörtént hozzáadjuk a vajat és a maradék tejjel tésztát dagasztunk. Egy kellemes tapintású tésztát kapunk. ( Ha lágy adj hozzá lisztet, ha kemény, akkor tejet.) A kész tésztát letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük, kb. 45-60 perc alatt (attól függ milyen a hőmérséklet)
Ha letelt az idő a tésztát felosztjuk, 6-8-10 részre. Gömbölyítjük, pihentetjük 15 percig.  Ezután háromszög alakúra nyújtjuk, megkenjük a puha vajjal és feltekerjük a hosszanti oldaláról .
Papírral bélelt tepsire rakjuk és ismét a duplájára kelesztjük (15-20 perc, attól függ milyen a hőmérséklet.)
A sütőt időközben előmelegítjük 210 fokosra, majd a megkelt kifliket lespricceljük vízzel és kb. 15 perc alatt megsütjük.

Tippek, tapasztalatok:

Mindenki maga dönti el, hogy hány darab kiflit szeretne, ezért írtam több számot is a tészta felosztásánál. Lehet nagyobb és kisebb kifliket készíteni, ettől függ a darab szám.. Nálam 8 db nagyobb kifli készült. Hogy egyformákat kapjunk tegyük a mérlegre felosztás előtt a tésztát és osszuk el a súlyát a darabszámmal. Tehát, ha 1, 20 dkg a nyers tésztánk és 10 db kiflit szeretnénk, akkor 12 dkg-os tésztákat mérünk ki.
A folyadék mennyisége nagyban függ a lisztektől is, ezért nincs konkrét szám. Az a liszt, amivel én dolgoztam 4 deci tejet vett fel. De én nem magyar liszteket használok.








2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm a receptet,biztosan finom,el fogom majd készíteni csak mindent egyszerre nem tudok EÜ.okok miatt.

    VálaszTörlés
  2. Bízom benne, hogy ízleni fog! Jobbulást kívánok kedves Gabimami! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...