Nyomtatás

2018. július 30., hétfő

Gyümölcsös tejberizs szelet

Minap vendégeket vártunk. Mivel meleg van, gondoltam gyümölcsös süteményt készítek. Nálunk az áfonya hegyekben áll, erre esett a választásom,  amikor próbasütést végeztem. Jól sikerült, így elkészítettem málnával is a vendégeinknek. Nagy sikere volt, egyszerű és nagyszerű.



Hozzávalók a tésztához:

2 tojás
6 dkg cukor
6 dkg liszt
3 evőkanál melegvíz
2 gramm sütőpor

Sütőt előmelegítjük 200 fokra.
A tojások fehérjét habbá verjük. A sárgájákat habosra keverjük a cukorral és a vízzel. A lisztbe elkeverjük a sütőport, majd a habos masszához adjuk. Végezetül a fehérjéket keverjük hozzá. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és megsütjük. Rácsra téve hűlni hagyjuk. Nálam a tepsi mérete: 27 x 18

Hozzávalók a gyümölcsös pudinghoz:

20 dkg málna / áfonya
10 dkg cukor
1 db citrom leve
1 csomag / 4 dkg vaníliás pudingpor
2 dl víz

A málnát / áfonyát a cukorral feltesszük főzni. Ha a cukor elolvadt hozzáadunk 1 dl vizet és pürésítjük (botmixer, turmixgép). Újra forraljuk. A maradék deci vízben elkeverjük a pudingot és a gyümölcspürét besűrítjük. Melegen a tésztára kenjük, kihűtjük.

Hozzávalók a tejberizshez:

2,5 dl tej
7 dkg rizs
1-2 evőkanál cukor (ízlés szerin)
vanília
reszelt citromhéja
2,5 dl habtejszín (kb. fél dl a tetejét díszíteni pluszban)
1 evőkanál zselatin

A tejben megfőzzük a rizst, hozzákeverjük a cukrot és kihűtjük.
A zselatint pici vízben elkeverjük. A tejszínt habbá verjük.
A tejberizst összedolgozzuk a tejszínhabbal, vaníliával, citrom héjával. A zselatint langyosítjuk, majd a masszához keverjük. A krémet a gyümölcsös réteg tetejére kenjük és hűtőbe tesszük pár órára.
Ha jól lehűlt a süteményünk szeleteljük, tetejét tejszínhabbal, gyümölccsel díszítjük.


Tippek, tapasztalatok:

Ez az adag egy 27 x 18-as tepsiben készült. A tésztát megfeleztem, málna és áfonya krémet is készítettem rá, de mindkettőből egész adagot. Így ízletesebb, mint amikor csak egy adagnyi krémet főztem rá. Természetesen lehet a mennyiségeket duplázni, triplázni. Nekem elég édes volt a tejberizses krém, de ha összekevertétek kóstoljátok meg, itt még porcukorral tudtok rajta korrigálni. Bármilyen bogyós gyümölccsel elkészíthető. Látszik a képeken, hogy az első sütésnél az áfonya puding vékonyabb rétegben van a tésztán, viszont a tészta vastag lett. A második sütésnél csökkentettem a piskóta mennyiségét és növeltem a gyümölcsös pudingot, így finomabb lett. Az eredeti recept fehér csokit is ír a tejberizses krémhez, én ezt kihagytam, könnyebb, üdébb :)
Eredeti receptet itt találjátok, ha a csokis verziót készítenétek:  http://www.nosalty.hu/recept/afonyas-tejberizses-szelet







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...