Nyomtatás

2018. május 17., csütörtök

Karamell likőr

Gyengém a karamell, mindenféle formájában szeretem. Legyen ital, legyen süti, legyen cukorka :) Gyerekorom egyik "nagy" cukorkája volt a tejkaramell. Itt Lengyelországban krówka hegyek vannak :D :D Amerre nézek különféle csomagolású, állagú krówkákra bukkanok. Kikerülhetetlen, hogy ne vásároljak belőle ;) Ezt a likőrt egy ismerősömnél láttam meg és abban a minutumban tudtam, hogy elkészítem. Csak a megfelelő időre vártam, hogy haza menjünk, így ajándékba is tudtam vinni belőle. Sikere volt!!


Hozzávalók:

6 dl tartós tej
2 dl tejszín (habtejszín)
30-35 db tejkaramella (krówka)
1/2 l vodka 

A tejet a tejszínnel felmelegítjük (nem forraljuk!!) és beletesszük a tejkaramellákat. Folyamatos kevergetve felolvasztjuk. Ha felolvadtak a cukrok kihűtjük és hozzáöntjük a vodkát. Jól behűtjük, felhasználás előtt összerázzuk. 


Tippek, tapasztalatok:

Ha van rá mód ne a legkeményebb cukorkákat vegyétek meg. A puhábbakkal könnyebb dolgozni. Nálam a tejszín növényi volt, ezáltal sűrűbb lett a likőröm. Nem vodkát használtam. Itt kapható egy úgynevezett spiritusz. Ez egy igen erős szesz, 96 %-os. Na ebből nem kellett a fél liter, elég volt "csak" 1,5 dl. 





4 megjegyzés:

  1. Mennyi ideig áll el? 🥰 És, ha jól értem hulalaval is működik?

    VálaszTörlés
  2. Nekem 1 honapot is eláll.de hamarabb is megisszuk 😄

    VálaszTörlés
  3. Mi az a spiritusz és hol lehet kapni?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...