Nyomtatás

2018. május 10., csütörtök

Almás pite pudingosan

De rég jártam erre :) Az elmúlt pár hétben otthon voltunk Tatán. Sokfélét főztem, sütöttem a mindennapokra és a fagyasztóba a gyerekeknek Az almás pite is szerepelt a listán. Tészta a régi, de az almát egy kicsit másképp készítettem, ami nagyon finom lett. Szaftos volt a pudingos tölteléktől, egy nap alatt elfogyott. A hűtőbe tettem, mert a nagy melegben jól esett a hideg finomság.



Hozzávalók:

40 dkg liszt
15 dkg porcukor
15 dkg zsír
1/2 cs. sütőpor
2 dl tejföl
csipet só

töltelék:

1-1,5 kg alma
1 cs. vaníliás puding
ízlés szerint cukor, fahéj
kb. 1 dl víz
zsemlemorzsa vagy kekszmorzsa
egy tojássárgája

A hozzávalókból összeállítjuk a tésztát, majd hűtőbe tesszük, míg a tölteléket elkészítjük.

Az almát meghámozzuk, lereszeljük. Egy fazékba tesszük, ízlés szerint cukrozzuk, ízesítjük őrölt fahéjjal. Közepes lángon megpároljuk. Amikor az almánk puha hozzáadjuk a deci vízben elkevert pudingot is összefőzzük.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy 30 x 40-es méretű tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A tésztát ketté osztjuk, kinyújtjuk az elsőt. Megszórjuk zsemlemorzsával vagy kekszmorzsával és erre ráöntjük az almát, elsimítjuk. Kinyújtjuk a tészta másik felét és rátesszük az almára. Sodrófával finoman megigazíthatjuk, meggörgethetjük. Tetejét megkenjük tojássárgájával, villával díszítjük. Megszurkáljuk és az  előmelegített sütőben megsütjük.

Tippek, tapasztalatok:

Elfelejtettem megszurkálni sütés előtt a tésztát. Miután megsült egy üres tepsit rátettem, finoman megnyomtam. Ezáltal a gőz távozott a tésztából és szép egyenletes lett :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...