Nyomtatás

2017. december 15., péntek

Mandulás kekszek fahéjas krémmel

Novemberben amikor otthon voltunk a létező adventi, sütis újságot megvettem :D Ez a mániám hosszú évek óta. Van, hogy csak nézegetem, olvasgatom, de arra is volt már példa, hogy megsütöttem, megfőztem az ott közzétett recepteket. Most is így alakult, ezt a kekszet ott láttam meg. A gyerekeim szeretik a fahájas sütiket ezért elkészítettem. A keksz ízében biztos voltam, hogy finom lesz, hisz mandula van benne. A krémtől kicsit tartottam, nem szoktam úgynevezett vajkrémeket használni. De szirupos az alapja, ezért kipróbáltam. Régen is hasonlóképpen készítettek krémeket, hogy sokáig elálljon. Na ebben az apró süteményben sem csalódtam :D 



Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
10 dkg porcukor
5 dkg darált mandula
vanília
2 tojássárágája
20 dkg vaj / margarin

A hozzávalókból tésztát készítünk, majd egy órára betesszük a hűtőbe.

Közben elkészítjük a krémet:

10 dkg kristálycukor
2 teáskanál őrölt fahéj
20 dkg vaj / margarin
1 dl víz
40 ml tojáslikőr (elhagyható)

A vizet felforraljuk a cukorral, hozzáadjuk a fahéjat és sűrűre főzzük, majd kihűtjük. 
A vajat / margarint kihabosítjuk, majd a kihűlt szirupot hozzákeverjük. Aki szeretne tehet bele tojáslikőrt is. 


A sütőt előmelegítjük 180 fokra, tepsiket kibélelünk sütőpapírral.
Az időközben lehűlt tésztát 3-4 mm vastagra kinyújtjuk és tetszés szerinti formákkal kiszúrjuk. Kb. 10-12 perc alatt megsütjük. De mindenki tudja, hogy ez függ a kekszek méretétől, vastagságától és a sütőtől. A megsült kekszeket kihűtjük, majd a krémmel megtöltjük. Másnapra összeérnek az ízek és kapunk egy nagyon finom sütit.

Vélemény, tapasztalat: 

- nekem sok volt a krém 
- vajból is kevesebbet teszek bele legközelebb 
- kóstoljátok meg a kész krémet, nekem nem volt elég édes, de ez ízlés kérdése
- az első adag szirupot sikerült elrontanom, nagyon befőztem és megkötött :D 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...