Nyomtatás

2017. április 28., péntek

Kakaós mézes

Az úgy volt, hogy a kolléganőm hozott sütit a névnapjára. Köztük volt a kakaós mézes is, amit akkor ettem először, de nem utoljára! Elmesélte, hogy az apukája sütötte. nagyon meglepődtem, mert nem is gondoltam volna, de még a szeletelése is tökéletes volt! Megdicsértem a papát amikor találkoztam vele. Természetesen a receptet pár napon belül megkaptam és húsvétra elkészítettem.Nagyon finom, egyszerűen tökéletes! A csokimáz pedig fenséges.



Hozzávalók a tésztához:

2 evőkanál méz
3 evőkanál tej
20 dkg porcukor ( eredetiben 30 dkg van írva)
5 dkg margarin / vaj
50 dkg liszt
2 evőkanál kakaópor
2 egész tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna

A mézet, tejet, margarint / vajat, porcukrot, szódabikarbónát gőz fölött megolvasztjuk, összedolgozzuk. A lisztbe elkeverjük a kakaóport, melyhez hozzáadjuk a masszát és az egész tojásokat. A tésztát négy részre osztjuk, kinyújtjuk és 180 fokon megsütjük.

Krém:

5 dl tej
4 evőkanál búzadara
2 csomag vaníliás cukor
25 dkg margarin / vaj
15 dkg porcukor

A tejben felfőzzük a búzadarát és kihűtjük. A margarint / vajat habosra keverjük a porcukorral, majd a kihűlt darához keverjük.

Csokimáz:

15 dkg margarin / vaj
1 evőkanál tej
15 dkg porcukor
3 evőkanál kakaópor

A margarint / vajat tejjel, porcukorral felmelegítjük, majd a tűzről levéve hozzáadjuk a kakaóport és simára keverjük.

Töltéshez sárgabarack lekvár is szükséges.

A kihűlt lapokat a következőképpen töltjük meg:

Első lapra a krém felét rákenjük, rátesszük a második lapot. Erre sárgabaracklekvárt kenünk, majd a harmadik lapot, melyre a krém másik felét kenjük. A negyedik lappal befedjük és a csokimázzal zárjuk le a tésztát.
Egy éjszakát hűtőben pihentetjük és szeleteljük.

Tepsi mérete kb. 30x 35 cm

Nem igazán szeretek gőz fölött vacakolni, így egy lábasban olvasztottam fel az anyagok egy részét kis hőfokon, folyamatos keverés közben.

 


                                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...