Nyomtatás

2017. április 28., péntek

Hamis mézespuszedli


Nem csak karácsonykor süthetünk mézes puszedlit, legalább is én bármikor szívesen megeszem. Az "igazi" puszedli receptemet nagyon szeretem, de kipróbáltam ezt is. Hihetetlen, hogy méz nélkül is mézes puszedli lett belőle :) Nagyon finom lett.


Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg kristálycukor
1,5 dl víz
1 teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál zsír
2 tojássárgája
1 kávéskanál fahéj

máz:

2 tojásfehérje
20 dkg porcukor

A cukor felét karamellizáljuk alacsony hőmérsékleten, Ha kész (szép barna színe van) óvatosan hozzáadjuk a vizet, a cukor másik felét, felolvasztjuk és félre tesszük hűlni.
A liszthez hozzáadjuk a fahéjat, szódabikarbónát, a zsírt.
A kihűlt karamellhez hozzákeverjük a tojások sárgáját (ettől kicsit sűrűbb lesz). Ezt a masszát pedig a lisztes keverékhez öntjük és tésztát készítünk belőle.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, tepsit papírral kibélelünk.
A tésztából golyókat formázunk, rátesszük a tepsire és megsütjük. Ne süssük nagyon meg, legyen talpa, színe, kicsit puha állagú. Kihűtjük.
A mázhoz a fehérjéket a porcukorral kikeverjük. Csak összeöntjük és a gép kihabosítja.
Ebbe a masszába beleforgatjuk a puszedliket és rácsra téve megszárítjuk.

Az eredeti recept szerint a tészta ragacsos állagú lesz. Nos nálam épp ellenkezőleg, tettem hozzá folyékony habtejszínt (az volt a hűtőben). Ez azért lehetett, mert a cukros vizet nagyon beforraltam, besűrűsítettem. De miután orvosoltam a problémát tökéletes, selymes tésztát kaptam. Este készítettem a puszedliket, reggelre szépen megszáradt rajtuk a máz.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...