Nyomtatás

2020. december 26., szombat

Lotti kiflik - bécsi hókifli, az omlós, illatos csoda

Hozzám közel álló Angyal receptjét hozom nektek. Pontosan 9 éve ismertük meg egymást Lottival. Megkeresett, hogy részt vennék-e egy olyan kezdeményezésen, ahol a mézeskalácsaimmal szerzek örömet másoknak.  Igent mondtam és hosszú éveken át együtt "dolgoztam" vele /velük, a csapattal. Csodás volt! Ez a JóságSüti csapat egy csodás győri karácsonyi vásár volt. talán hallottatok, olvastatok róla. Nagyon nagy méretűvé vált, rengetegen segítettek. Sajnos idén Lotti itt hagyott minket. Az Ő emlékére készítettem el ezt a nagyon finom hókiflit. Úgy adom közre a receptet, ahogy anno leírta. 💝




Hozzávalók:

14 dkg átszitált liszt

4,5 dkg házi vaníliás porcukor

3 dkg darált mandula

3 dkg darált dió

csipet só

10 dkg hideg vaj 

1 teáskanál vágott házi!!! kandírozott narancshéj  /ha nincs boltit ne!!, akkor inkább maradjon el, a bolti nem része az eredeti receptnek/

Minden mehet a tálba, kézzel összeállítod a tésztát, fóliával letakarod, hűtőbe teszed fél órára!

180 fokra előmelegíted a sütőt,majd egyforma kis golyókat formázol a tésztából. Ez segít, hogy a kiflicskék is azonos méretűek legyenek.

Tepsire formázod a sütiket, tetejüket mandulaforgáccsal megszórhatod, majd 15-17 perc alatt megsütöd. Figyelni kell, ha barnul a széle azonnal vedd ki! Bőven szitáld meg illatos, házi vaníliás porcukorral! 

Lopásmentes övezetben hagyd kihűlni, de azt ajánlom, hogy azonnal dupla adagot készíts! 😉😊😄

Így íródott meg anno Lotti receptje szóról szóra 😇









3 megjegyzés:

  1. Szia!

    A megmaradt kevéske darált mandulámhoz keresgéltem receptet és jutottam el hozzád. Örülök, hogy betévedtem és elolvashattam bejegyzésed. Igazán jó barát lehetsz. Lejegyeztem a receptet, hétvégén elkészítem és feltétlen jelzem sikerességét. Biztos nagyon finom. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katica! Bízom benne, hogy neked is ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  3. Hálával gondolok Lottira. Köszönet érte Rita, hogy emlékére nevezted így el ezt a csodás egy egyszerü finomságot.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...