Nyomtatás

2018. március 8., csütörtök

Piskótarolád gluténmentesen

Próbálkozom, próbálkozom :) Most épp egy piskótatekercset sütöttem, ami fantasztikus lett. Nem is gondoltam volna! Az eredeti recept rizslisztet ír a hozzávalóknál, de én azt nem szeretem, nekem nem jön be. Száraz, fojtós a tészta tőle. Itt és most kérek bocsánatot attól, aki szereti! Szóval készítettem egy fél adagot próbaképp, ami nagyon finom lett. Mintha nem is gluténmentes lisztből készült volna.



Hozzávalók:

6 tojás
12 dkg barna cukor vagy porcukor
12 dkg Schar gluteen free mix it! universal liszt
fél kávéskanál szódabikarbóna

A sütőt előmelegítjük 180 fokra és egy kb. 30 x 35-ös tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A lisztben elkeverjük a szódabikarbónát.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből habot verünk.
A sárgájákat habosra keverjük a cukorral. Ehhez hozzáadjuk a szódás lisztet. Simára keverjük. Finoman elvegyítjük a tojások habját a masszában. Tepsibe öntjük, elsimítjuk és megsütjük.
A sütési idő nálam kb. 20 perc volt, de ez sütőfüggő!!! Tűpróbát alkalmazzatok. Vagy ha a tenyerünket ráhelyezzük a tészta tetejére és nem szivacsos, nem nyomódik be akkor már jó.

Amíg a tészta sül levágunk egy darab sütőpapírt, ezen tekerjük fel a tésztát.
A megsült piskótát ráfordítjuk a kiterített papírra, amin sült azt lehúzzuk róla, majd feltekerjük. Rácson hűlni hagyjuk. Ha ez megtörtént kicsomagoljuk és ízlés szerint lekvárral megkenjük.


Tippek, tapasztalatok:

Sajnos elfelejtettem lefotózni a feltekerés módszerét, de remélem értitek, hogy hogy gondolom :)
Soha nem konyharuhára teszem a tésztát, pláne nem porcukrosra. A meleg hatására az elolvad, ragacsos lesz, lejön a piskóta külseje. Nem szeretem :) Mindenféle roládnak valót így tekerek fel.
Rá a kiterített papírra és azzal együtt felcsavarom. Kihűl, kicsomagolom a papírból és kész.
Jelen esetben két lekvárral kentem meg a tésztát, ami saját készítésű sárgabarack és szilvalekvár.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...